Перевозив керівників міноборони рф: ГУР спалило військово-транспортний літак Ту-134
У ніч з 12 на 13 жовтня в росії спалили військово-транспортний літак Ту-134. Він використовувався для транспортування керівного складу міністерства оборони рф.
Про це повідомляє редакція сайту 056 з посиланням на Головне управління розвідки Міністерства оборони України.
Літак належав до 117-го військово-транспортного авіаполку збройних сил росії й був розташований на військовому аеродромі «Оренбург-2». Але там спалахнула нищівна пожежа. Наразі інші подробиці ситуації не розкриваються.
Борт Ту-134 — це радянський пасажирський літак, один із легендарних. Його називають найвдалішим проектом у галузі пасажирського літакобудування, наймасовішим літаком, першим російським лайнером, який пройшов сертифікацію за англійськими нормами льотної придатності.
Літак створений в ОКБ Туполєва під керівництвом Андрія Туполєва, виготовлявся на авіаційному заводі у Харкові. Перший політ з пасажирами був здійснений у вересні 1967 року за маршрутом Москва-Адлер.
На початку 1990-х років Ту-134 став найпопулярнішим літаком, загальний обсяг виробництва якого склав 850 одиниць. Ця модель стала основою флотів багатьох авіакомпаній по всьому світу, а 130 одиниць було продано на міжнародні ринки. Примітно, що Ту-134 зараз експлуатуються в таких країнах, як Північна Корея.
Літак колись вважався втіленням комфорту, а з початку 2000-х років Ту-34 почав виглядати зношено – як у своїй фізичній структурі, так і в технічних можливостях. У росавіації вже тоді почали говорити про можливе виведення з експлуатації цієї серії літаків.
Фінальною точкою стала аварія літака авіакомпанії «Русейр» у Петрозаводську у 2011 році. Тоді загинули 47 людей.
У росавіації визнали: лише 9 Ту-134 із 90, які здійснювали пасажирські перельоти, були оснащені системами попередження про зіткнення із землею та відповідали світовим стандартам безпеки польотів. Тоді в кремлі все ж ухвалили рішення про поступове виведення літаків цього типу з регулярного сполучення.
Над проектом заміни легенди почали працювати ще з початку 80-х – на розробку Ту-334 було витрачено 100 мільйонів доларів. Літак був сертифікований у 2003 році, але до масового виробництва так і не пішов.
Ту-134 формально не припинили літати – їх продовжують використовувати в Роскосмосі та низці міністерств і відомств як чартерні.