На окупованій території Запорізької області загарбники приховують побудову нової залізничної гілки
Окупанти через підконтрольні телеграм-канали анонсували проєктування залізничної гілки, яка пройде через Запорізьку область і з’єднає Крим із Ростовською. Але насправді Росія вже будує залізничний коридор на тимчасово захоплених і окупованих українських територіях.
Про це повідомляє 061.
Відомо, що минулого тижня представники окупаційних телеграм-каналів Запорізької області опублікували інформацію про початокпроектування залізничної гілки із Ростовської області через ДНР та Запорізьку область.
«Новая магистраль пройдет вдоль Азовского моря, впервые напрямую связав Таганрог, Мариуполь, Бердянск, Мелитополь и Джанкой. Железнодорожный путь будет строить образованное в мае ФГУП «Железные дороги Новороссии». В его задачи будет также входить создание единой логистики в этих четырех регионах и обновление парка вагонов и локомотивов», — зазначається в дописі «Бердянск. Актуально» від 4 жовтня.
Насправді ж залізничне полотно, а подекуди й залізничні мости, вже з’являються в Донецькій і Запорізькій областях, а деякі ділянки під полотно підготували ще торік.
Як повідомляє «Центр журналістських розслідувань», у травні 2023 року окупанти заговорили про створення так званих Железных дорог Новороссии, а в червні «зареєстрували» підприємство, яке об’єднує залізниці захоплених територій України в Луганській, Донецькій, Запорізькій та Херсонській областях. «Керувати» підприємством росіяни відправили росіянина Андрія Козакова, який працював на Північно-Кавказькій залізниці.
Журналісти з посиланням на супутникові знімки повідомили, що в серпні 2022 року від села Осипенко Бердянського району в бік Маріуполя з’явилися земляні насипи для рейок і шпал. Залізнична колія має проходити здебільшого вздовж автомобільної траси М14, а за 20 км від Маріуполя в районі Комишуватого повертатиме на північний схід і приблизно за 40 км, у районі села Кальчик, врізатиметься в наявну гілку Маріуполь — Волноваха — Донецьк.
Також окупанти прокладають близько 60 км нової залізниці від села Новоселівка і будують міст через річку Кальміус. Цей відрізок врізається в залізничний напрямок Донецьк — Амвросіївка — Таганрог.
У ЦЖР вважають, що в серпні-вересні окупанти виконали більшу частину підготовчих робіт або вже проклали більшу частину майбутньої залізниці із захопленого Маріуполя в Таганрог. Судячи з супутникових знімків, насип під залізницю (або готова колія) завдовжки 50 км іде від східної околиці Маріуполя до прикордонного пункту Весело-Вознесенка.
Майбутня залізнична колія окупантів проходитиме від села Осипенко під Бердянськом по прямій, через поля і навіть ландшафтний заповідник Заплава річки Берда, і вріжеться в діючу залізницю поруч з аеропортом, на якому країна-агресор розмістила вертольоти Ка-52.
ЦЖР не знайшов ділянку для нової залізниці від Бердянська до Мелітополя довжиною близько 100 км. Судячи з умовних схем, колія має проходити повз Приморськ і далі на захід уздовж траси М14, але жодних ознак її існування зараз немає.
«Нова залізниця за вказаним маршрутом дасть можливість швидше доставляти боєприпаси, підкріплення, важку техніку та озброєння з двох боків — з Росії та Криму до ключових населених пунктів окупованої частини Запорізької області, окупанти зможуть опертивніше перекидати свої сили між cходом і півднем», — роблять висновок розслідувачі.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що в Мелітополі підірвали залізничну колію, якою окупанти постачали паливо і боєприпаси