З Полтави автобусом можна доїхати у 13 країн — міжнародні сполучення відновили пасажиропотік довоєнного періоду
Після року війни у Полтаві відновилося повноцінне міжнародне автобусне сполучення і навіть з’явилися нові маршрути. Найдовший автобусний рейс із Полтави до Амстердаму — поїздка триває 54 години
На початку повномасштабної війни міжнародні автобусні рейси із Полтави були скасовані. Проте коли українські захисники відбили перші ворожі удари, життя у місті поступово повернулося у звичне русло. З центрального автовокзалу Полтави знову почали ходити автобуси до Польщі, Чехії та в інші європейські міста.
Про роботу міжнародного автобусного сполучення після року війни розповів директор «Полтаваавтотранс» Сергій Бутко.
Наразі з Полтави є відправлення до 13 європейських країн: Австрії, Болгарії, Італії, Молдови, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Румунії, Туреччини, Угорщини, Франції, Чехії та Швейцарії.
Найбільше рейсів слідує до Польщі — близько 10 відправлень щодня, до Чехії близько 5 рейсів на день. Італія — три рази на тиждень. Туреччина, Швейцарія, Франція, Нідерланди, Німеччина — 3-4 рази на тиждень.
Найдовший рейс — до Амстердаму, пасажири їдуть до столиці Нідерландів 54 години. Шлях цього рейсу пролягає через Польщу та низку міст Німеччини. Найбільше курортних міст проїжджає автобус на рейсі до Аланії в Туреччині. Шлях пролягає через Румунію, Болгарію. Пасажири можуть доїхати до Бургасу, Констанці, Стамбулу, Ізміру. Час маршруту — приблизно 52 години.
— Міжнародні маршрути зараз популярні?
— У більшості випадків Полтава — це транзитний населений пункт. В основному «міжнародка» завантажується в містах мільйонниках: у Дніпрі, Запоріжжі, Харкові. Потім автобуси довантажуються дорогою. Якщо беремо Варшаву, то ми і пів автобуса можемо завантажити у Полтаві. Проте такі рейси, як на Амстердам, то це зазвичай кілька осіб.
— Порівняйте міжнародний пасажиропотік у доковідний період, ковідний і періоду повномасштабної війни.
— Це хвилі. Якщо ми беремо початок ковідного періоду, то там була зупинка. Потім воно потихеньку починало реанімуватися. Потім пасажиропотік зростав і вийшов на рівень 60-70% докарантинного періоду. Спочатку війни аналогічна ситуація — повна зупинка, а потім пішов великий сплеск через міграцію населення. На заході України підйом був у кілька разів вищий, на Полтавщині десь на рівні 70% від доковідного періоду. Зараз десь приблизно так само. Пасажиропотік стабілізувався. Є ще такий фактор, як сезонність. Наприклад, на міжнародні рейси сильно впливає Різдво. Зараз не сезон, люди особливо не їздять.
— Пасажиропотік в межах області відновився?
— У довоєнний час вийшли на рівень 70% від доковідного. То зараз десь на рівні 60% від довоєнного часу. Тобто, сьогодні пасажиропотік 40% від рівня 2020 року.
— Чи закривалися у 2022 році автобусні станції в області?
— Закрилися автостанції в Чорнухах і Шишаках. Дуже мало пасажирів, і на цих автостанціях продавалися квитки тільки вдень.
Нагадаємо, що у самій Полтаві йде боротьба між двома перевізниками Юрієм Лупаєнком і Іваном Івановим. Вони представляють різні погляди на транспортну систему — «кожному пасажиру по маршрутці» з тарифом у 10 грн або великий автобус по 15 грн?
, «Полтавщина»