Gorozhanin.com.ua

УЖКГ витратить 2 млн грн на корегування проєктів оновлення зупинок в Полтаві: на самі ремонтні роботи в бюджеті грошей немає

04 марта
19:40 2025

Управління ЖКГ Полтавської міськради витратить 2 млн грн на внесення корегувань у проєкти капремонту 42 зупинок громадського транспорту. Загалом оновлення зупинок коштуватиме 40 млн грн з міського бюджету. Грошей на їх капітальний ремонт немає — так говорив керівник УЖКГ Тарас Панасенко два місяці тому, але тоді депутати фракції «За майбутнє» Євген Дикань та Денис Поліщук шантажем змусили закласти 2 млн грн на внесення правок у проєкти.

У цьому році зупинки можливо теж не відремонтують, бо на 2025 рік зі своєї програми управління ЖКГ вилучило фінансування капремонтів, окрім Алеї Героїв на Затуринському кладовищі. Про це розповідав Тарас Панасенко 26 грудня на депутатській комісії з питань містобудування. Тому відкореговані за 2 млн грн проєкти можуть скласти у шухляду до кращих часів, а їх реалізація також може потребувати внесень нових правок за кілька мільйонів гривень через зміни у ціноутворенні.

Якщо ж нині в управлінні ЖКГ передумали й вже планують розпочати капремонт зупинок у 2025-му, то це значить, що гроші будуть зняті з інших капітальних видатків — з яких саме «Полтавщина» простежить. Адже в кінці грудня Панасенко повідомляв: у Програмі розвитку УЖКГ на 2025 рік не закладали грошей на капремонт зупинок, бо «порізали» всі капітальні видатки й в пріоритеті серед будівництва лишилися військові об’єкти. Щодо поточних ремонтів деяких зупинок та дитячих майданчиків, то на цей рік управління ЖКГ передбачило 4,5 млн грн.

Наразі УЖКГ почало інформаційну підготовку депутатів міськради стосовно необхідності перерозподілу коштів з інших потреб громади на капремонт зупинок громадського транспорту. Зокрема, порахували, що майже 53% зупинок в незадовільному стані: відсутні місця для сидіння, посадкові майданчики, урни для сміття тощо. Також через пресслужбу Полтавської міськради, управління ЖКГ анонсувало здорожчання робіт:

«Варто враховувати, що з 2023 року в Україні зростала інфляція, курс гривні девальвував, а мінімальна зарплата збільшилася. Це прямо впливає на вартість будівельних робіт та матеріалів.

Якщо розглядати всі 385 зупинок (420 загальних мінус 35 скляних, що в задовільному стані), то їх ремонт по 600 тис. грн обійдеться у 231 млн грн. Це орієнтовна сума, яка, за розрахунками 2023 року, потрібна для приведення всіх зупинок міста до ідеального стану.

Ремонт усіх зупинок Полтави — це масштабний проєкт, який потребує сотні мільйонів гривень. Питання щодо фінансування даних робіт ухвалює депутатський корпус Полтавської міської ради. Тоді як в умовах обмеженого бюджету пріоритетність ремонтів буде визначатися за ступенем зношеності та важливістю для пасажиропотоку.

Остаточні рішення щодо фінансування та термінів виконання будуть ухвалені після проведення детального технічного обстеження».

У січні журналісти «Полтавщини» відзняли відео, в якому пояснили містянам суть кількарічної корупції на ремонті зупинок громадського транспорту в Полтаві.

За це відео депутат Денис Поліщук, який певно переконаний у відсутності корупції в міськраді, найменував журналістів «псевдо». 28 лютого на сесії Полтавської міської ради Поліщук повернувся до питання виділення грошей на корегування проєктів:


«Ця тема активно розголошується псевдожурналістами і в принципі для полтавців це також дуже цікаво. Тому що в нас дуже багато зупинок, в яких зараз відсутні покрівля і взагалі відсутні зупинки в нашому місті. І наша фракція активно підіймала це питання і далі буде підійматися питання. Тому ми з вами домовлялися, що на кінець лютого місяця ми з вами обговоримо це питання. Чи є якась у вас інформація щодо редагування цього проєкту і коли саме ми вийдемо на фінішну пряму? Коли ми зможемо мешканцям Полтави сказати, що так: у нас є проєкти і ми поставимо чіткий строк для виконання його».

Керівник УЖКГ Полтавської громади Тарас Панасенко заспокоїв депутата Поліщука — гроші на корегування є й згідно зі внесеними правками у проєкти, розпочнуться роботи. Звісно, за наявності фінансування.

«Попередньо обстеження ми провели, маємо загальну картинку по Полтаві — це нам дасть змогу вільним напрямом визначати самі напружені ділянки. Тобто попередня робота проведена й рухаємось у напряму обстеження, коригування і при наявності виконання робіт будем виконувати роботи при наявності фінансування, в терміни, які зазначені, щоб зробити це належної якості — виконання цих робіт. По строках я проінформую додатково, затяжки в строках не буде», — розповів Тарас Панасенко.

На сесії Полтавської міськради ідею з капремонтом зупинок підтримала й виконувачка обов’язків міського голови Катерина Ямщикова:

«По зупинкам — це болюче питання по нашій громаді, розглядали його і на нашій раді безбар’єрності. І багато зупинок вони значно впливають на безбар’єрний рух і це стосується наших ветеранів, людей старшого віку, дітей та взагалі кожного в нашій громаді.

Буду вдячна депутатському корпусу на запропоновані пропозиції, які підготує УЖКГ — розглянути їх на депутатській комісії. Впевнена, що на найближчій комісії будуть пропозиції від управління».

Щодо безбар’єрності, то розроблені проєкти навряд передбачають її повноцінну реалізацію на зупинках громадського транспорту. Для прикладу, нещодавно відремонтована зупинка в центрі міста «Корпусний сад»: із заходів інклюзії на ній — тактильна плитка. Але немає занижених бордюрів — вони звичайної висоти й це може бути перепоною для руху людей на протезах, чи інвалідних візках.

Нагадаємо, у Полтаві ремонтувати зупинки громадського транспорту почали у 2020 році. Тоді необхідно було оновити 93 зупинки: з них 42 досі не відремонтовані. Хоча у 2023 році управління ЖКГ уклало договори щодо ремонту двох десятків зупинок. На той час загальна вартість ремонту 20 зупинок була 10,5 млн грн. Їх так і не відремонтували, бо прокуратура почала перевірку ще попередніх підрядів, угоди на які були укладені у 2020-му.

Врешті торік у червні Господарський суд Києва скасував 2 договори між УЖКГ Полтавської міськради та «Будівельна компанія «Віват Груп» щодо ремонту зупинок громадського транспорту. За рішенням суду з підрядника в бюджет Полтавської громади мали стягнути майже 2 млн грн. Також восени суд скасував ще 2 договори капремонту зупинок громадського транспорту в Полтаві й зобов’язав стягнути з підрядника у бюджет громади 2,2 млн грн.

Ольга ГРИНЕНКО, «Полтавщина»


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/acoareis/public_html/wp-content/themes/legatus-theme/includes/single/post-tags.php on line 5
Share

Статьи по теме

Последние новости

Все більше будинків знищують атаки: ситуація на Дніпропетровщині станом на вечір

Читать всю статью

Мы в соцсетях

Наши партнёры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

Наша цель – ваш комфорт: EA-LOGISTIC – гарантия эффективных международных грузоперевозок.