У Полтавській міськраді хочуть замінити приватного оператора е-квитка на комунального
Перші натяки на такі настрої пролунали на засіданні виконкому, коли ТОВ «Фарго Сістемс» відмовили у проханні відтермінувати запровадження е-квитка. Але здається, що це не випадковий збіг обставин, а системне бажання влади
Схоже на те, що Полтавська міськрада взяла курс на розірвання договору з ТОВ «Фарго Сістемс», яке має запровадити автоматизовану систему обліку та оплати проїзду або просто — електронний квиток, отримуючи 10% від кожної провалідованої поїздки.
За нашою інформацією, паралельно у міській раді відбуваються кілька процесів:
- юридична підготовка до розірвання договору із «Фарго Сістемс»;
- створення проекту рішення міської ради про нову юридичну особу у структурі виконкому, яка має реалізувати АСООП без допомоги приватної компанії.
Орієнтовний дедлайн переведення оператора з приватного на комунального — 1 січня 2024 року.
Такі наміри влади не стали особливим сюрпризом. 6 липня на засіданні виконкому ТОВ «Фарго Сістемс» вдруге звернулося до виконкому з проханням скоригувати дату запровадження автоматичної системи обліку та оплати проїзду. На цей раз — з 31 серпня 2023 року на 30 жовтня 2024 року. Член виконкому Олексій Чепурко зауважив, що зміна графіку дозволить приватній компанії уникнути відповідальності за зірвані терміни, прописані у договорі. Інші учасники із ним погодилися, тому це рішення відклали на майбутнє.
Згодом директор «Фарго Сістемс» Максим Голдиш повідомив, що на сьогодні провалідований увесь легальний транспорт, є затримка із постачанням китайської електроніки для стаціонарних валідаторів у тролейбуси. Причина — постійні відтермінування з боку заводу-виробника.
Складнощі процесу розірвання угоди
ТОВ «Фарго Сістемс» застрахувало себе від зміни влади та бажань окремих гравців перетягнути фінансову ковдру від обслуговування е-квитка. Договір укладено у вересні 2021 році на 10 років. За тиждень до підписання у проект угоди рішенням того самого виконкому внесли два пункти, які страхують компанію на випадок зміни міської влади. Відповідно до них, розірвати договір у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань може тільки суд з повною компенсацією витрат на запровадження системи е-квитка.
Політична складова
Відомо, що компанія «Фарго Сістемс» пов’язана з Олександром Мамаєм. Тривалий час партнери екс-мера лише спостерігали за тим, як приватна ТОВка заробляє гривню на кожному реалізованому квитку в тролейбусах «Полтаваелектроавтотранс». Однак, не всі люблять лише спостерігати за процесом. На певному етапі спостерігачеві хочеться й самому долучитися до процесу.
Тому, можливо, нинішня конфігурація міської влади, яка ще не зафіксована переобранням секретаря Андрія Карпова, конкретно налаштована комуналізувати цей напрям діяльності, без врахування позиції Олександра Мамая. Більш м’яке пояснення ініціативи влади — натиснути на екс-мера для вирішення якихось інших питань.
Залишилось протягом найближчого півріччя отримати відповіді на ці запитання.
, «Полтавщина»