Gorozhanin.com.ua

У Полтаві засудили бандитів, які викрадали щойно продані автомобілі, відстежуючи їх через GPS-трекери

18 февраля
08:19 2022

Суд призначив по 5 років умовно чотирьом полтавцям, які крали «проблемні» автомобілі, котрі перед цим і продавали — п’ятий відсидів покарання в СІЗО

Полтавський райсуд Полтавської області виніс вирок п’ятьом полтавцям, які у 2017 році продали автомобілі, а потім викрали їх. 10 лютого колегія суддів у складі Ольги Путрі, Оксани Гальченко та Анатолія Потетія призначила чотирьом з них по 5 років умовно, а п’ятому — зарахувала 5 років ув’язнення за час, який він провів у СІЗО. Про це «Полтавщині» стало відомо з реєстру судових рішень.

Судячи з матеріалів справи та даних порталу «Судова влада», організатором схеми був Володимир Челебій з села Івашки Полтавської громади. У грудні 2016 року він долучив до участі Артема Корнієнка з Миргорода, Антона Шовкопляса, Євгена Олійника та Михайла Михайленка — з Миргорода, Супрунівки та Кременчука.

Учасники групи купували «проблемні» автомобілі: викрадені, кредитні, нерозмитнені, без документів. Потім на них перебивали номери кузовів та агрегатів, підробляли техпаспорти і номерні знаки, а далі — продавали їх під виглядом легальних машин з фальшивими нотаріальними довіреностями по всій Україні. Продані автомобілі відслідковували за допомогою попередньо встановлених GPS-трекерів і за деякий час викрадали, використовуючи підготовлені заздалегідь дублікати ключів.

Слідчим вдалося довести три таких факти:

  1. Восени 2016-го Володимир Челебій придбав Skoda Octavia A5 на словацьких номерах за $4500, зробив дублікат ключів та встановив на автомобіль GPS-трекер. Двоє його спільників розмістили на сайті RST оголошення про продаж, а в лютому 2017-го — продали харків’янину за $4700. У квітні останній поміняв цей автомобіль на BMW 525, доплативши $1500. 5 квітня Челебій з двома спільниками приїхали в Харків і викрали Skoda, відкривши автомобіль дублікатом ключів.
  2. Такий самий трюк спробували провернути з Audi A4 на литовських номерах, який Челебій придбав у квітні. Його продали за тиждень мешканцю Дніпропетровщини — за $1400. Автомобіль відстежили, відкрили дублікатом, але він не завівся. Спробу повторили за 3 дні, але викрадачів знову спіткала невдача — поряд були люди. Історія повторилася і під час третьої спроби, тому вони переключилися на інші автомобілі.
  3. У травні Володимир Челебій придбав чорний Honda Accord з перебитими номерами кузова та двигуна. Його продали одеситу за $6300, а за кілька місяців викрали та пригнали з Одеси до Івашків.

За підрахунками експертів, так полтавці завдали покупцям шкоди на 386 тис. грн (за курсом 2017 року). У червні чотирьох учасників затримали поліцейські та працівники СБУ.

Фото з прес-релізу поліції Донецької області

При цьому, у прес-релізах історію описували масштабніше. Говорилося про затримання 8-х членів банди, які викрали не менше 16-ти «елітних» автомобілів. Крім того, СБУ закликала водіїв зі схожими історіями звертатися до поліції.

Фото з прес-релізу СБУ

Але за рік розслідувань, справа дійшла до суду лише з п’ятьма обвинуваченими, імена яких ми згадали вище. Припускаємо, що за викрадення частини інших автомобілів їх судили в інших регіонах: Одесі, на Донеччині тощо. Зокрема, портал судової влади та реєстр судових рішень містить кілька вироків щодо незаконного заволодіння транспортними засобами, де фігурують ті самі п’ятеро осіб. Водночас, за КПК, ці покарання не додаються, а поглинають одне одного.

Що ж до розгляду у Полтавському райсуді, то майже 4 роки після винесення обвинувального акту сторони уточнювали особи свідків, перепризначали розгляди, зокрема — в режимах відеоконференцій, а обвинувачені переукладали договори із захисниками.

Врешті, 24 січня усі п’ятеро уклали з прокурором угоди про визнання винуватості. Обвинувачені зобов’язувалися визнати провину у пред’явлених злочинах, а прокурор — наполягати на умовному звільнені.

10 лютого ці угоди затвердила колегія суддів. Володимира Челебія визнали винним у шахрайстві (ч. 2 ст. 190 ККУ), незаконному заволодінні автомобілями (ч. 3 ст. 289 ККУ), та замаху на викрадення автомобіля (ч. 2 ст. 15, ч. 2 ст. 289 ККУ). За сукупністю злочинів, застосувавши поглинання покарання, йому призначили 5 років і місяць ув’язнення. Від відбування цього терміну його звільнили з іспитовим строком 3 роки.

За тими самими статтями спільника Челебія з Кременчука засудили до 5 років ув’язнення, від відбування яких звільнили з іспитовим терміном на 3 роки. Упродовж цього часу він має періодично реєструватися у дільничного та повідомляти поліцію про зміну роботи й місця проживання.

За шахрайство та замах на викрадення автомобілів по 5 років ув’язнення призначили й двом мешканцям Миргорода, які допомагали Челебію. Обидва також були звільнені від проходження цього терміну з іспитовим строком 3 роки — на тих самих умовах.

Трохи по-іншому призначили покарання Євгену Олійнику з Супрунівки. Оскільки він вже мав дві невідбутих судимості за побиття людини та незаконне поводження зі зброєю, а також крадіжку автомобіля, то погодився на 5 років, без іспитового терміну. Втім, з кінця 2018 року чоловік перебував у СІЗО, тому судді постановили зарахувати йому цей строк як відбуте покарання із розрахунку: один день під вартою дорівнює двом у в’язниці. Тож вирішили, що Олійник своє ув’язнення уже відбув.

До набуття законної сили цього вироку усім п’ятьом залишили міри запобіжних заходів. Володимир Челебій та двоє його спільників продовжують бути на волі під заставами у 128 тис. грн кожний. Євген Олійник сидить у СІЗО, а ще один учасник — під особистим зобов’язанням. Окрім того, кожен з них має сплатити по 886 грн за судові витрати.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/acoareis/public_html/wp-content/themes/legatus-theme/includes/single/post-tags.php on line 5
Share

Статьи по теме

Последние новости

У Запоріжжі відновили роботу котелень та лікарні після атаки БПЛА

Читать всю статью

Мы в соцсетях

Наши партнёры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

Наша цель – ваш комфорт: EA-LOGISTIC – гарантия эффективных международных грузоперевозок.