Робоча група затвердила концепцію впорядкування руху транспорту для майбутньої боротьби з хаотичним паркуванням у центрі Полтави
Дослідили рух транспорту та його паркування у центральній частині Полтави проєктанти архітектурного бюро «Urban Progress» з Івано-Франківська. Вони й розробили концепцію впорядкування дорожнього руху та паркування транспорту.
У майбутньому ескізи можуть використати для розробки схеми організації дорожнього руху та як технічне завдання з проєктування капремонтів вулиць у центрі Полтави. Зокрема, у місцях де паркування заборонене, під час ремонту бордюрів, відповідно концепції можуть встановити антипаркувальне обладнання. Також з ескізами «Urban Progress» ознайомлять посадовців Управління житлово-комунального господарства Полтавської міськради.
За затвердженою концепцією, загальна кількість паркомісць в центрі Полтави — 1389. З них: 1139 місць для паркування загального користування, 140 — для автівок водіїв, які мають інвалідність, 70 — для електромобілів із зарядкою та 40 паркомісць для велосипедів.
«Кількість паркомісць приблизно залишилась та що й була і це логічно, тому що ми не можемо вулицю розширити чи видовжити. Зазвичай на початку впорядковування зменшується кількість паркомісць, тому що автомобілісти дуже часто паркуються в межах перехресть, в притул до пішохідних переходів, десь на тротуари заїжджають і так далі. Й коли починають впорядковувати, кількість паркомісць зменшується. Але дуже важливо, щоб в цій ситуації було чітко зрозуміло: де можна проїжджати, де вставати, а де не можна їхати й це поступові кроки до вироблення водійської культури», — розповів проєктант бюро «Urban Progress» Андрій Коман.
Місяць тому задля зменшення заторів проєктанти пропонували облаштувати окремі смуги для громадського транспорту на двох відрізках: по вулиці Шевченка від Центрального ринку до перехрестя з Європейською та вздовж Небесній Сотні від перехресть з Європейською і Стрітенською. Проте від ідеї окремої смуги на Небесній Сотні відмовились, через близьке розташування перехресть.
«На вулиці Шевченка смуга громадського транспорту, яку ми пропонуємо, залишається у концепції: там є достатньо місця для її влаштування.
Якщо на вулиці є смуга для громадського транспорту, то потрібно передбачати ділянки для розгону і для гальмування автомобілів, які виїжджають з примикаючих вулиць або хочуть здійснити маневр правого повороту на якусь із примикаючих вулиць і потрібна перехідна ділянка: коли автомобіль зможе заїжджати на смугу громадського транспорту.
Враховуючи щільну вуличну дорожню мережу в центрі міста: перехрестя на Небесній Сотні знаходиться досить близько один від одного і якщо почати влаштовувати ці перехідні ділянки, то приватні автомобілі будуть на цій смузі все одно знаходитись майже на всій протяжності вулиці. І ділянки, які залишаться виключно смугою громадського транспорту — це коротенькі ділянки в кілька десятків метрів, що в принципі вбиває саму ідею влаштування там смуги громадського транспорту.
Ми пропонуємо на Небесній Сотні залишити 4 смуги руху як зараз є. Проте заборонити паркування та допрацювати розташування зупинок громадського транспорту, передбачити кишені для паркування таксі, щоб трохи збільшити пропускну здатність вулиці на цій ділянці. А в основному, ми бачимо вирішення проблем із заторами на вулиці Небесної Сотні за рахунок змін циклограми світлофорних об’єктів», — говорить проєктант.
Серед переліку визначених місць для паркування є вулиця Івана Котляревського, на якій Андрій Коман пропонує паркування по одній стороні:
«Там зараз паркуються автомобілі по два боки: вони вже зі сторони бульварної частини «розкатали» той газон який є. Як слушно зауважила поліція: згідно з нормами, паркуватися по ліву сторону бульвару не можна. Тому як варіант, ми пропонуємо передбачити паркування по одній стороні, але під кутом 45 градусів. Для цього треба буде трохи розширити проїзну частину.
Інший варіант може бути — це залишати паралельне паркування по одній стороні, але звужувати проїзну частину для того, щоб автомобілі не могли паркуватися з іншої».
За словами заступника директора комунального Інституту розвитку міста Олександра Печененка, контролювати паркування у Полтаві буде спеціальна інспекція, яку планує створити міськрада:
«Якщо говорити про паркування, то це ж не тільки інфраструктура. Міська політика, в першу чергу, повинна передбачити можливість управління паркуванням. Наразі у нас паркування є хаотичним. Поліція частково в межах повноважень, якщо вистачає на це часу, цим займатися. І власне, управління паркуванням — для цього будуть створені інспекції професійної структури, яка б могла опікуватися цим питанням повною мірою й межах цього пілотного проєкту: вибудовувати для себе «правила гри».
Нагадаємо, співпраця Полтавської міської ради з архітектурним проєктним консалтинговим бюро «Urban Progress» почалася з початку цього року. Також проєкт організації паркувального простору в центі міста розроблявся у партнерстві з німецьким товариством міжнародного співробітництва GIZ, яке ініціювало та замовило дослідження.
До Полтави «Urban Progress» проєктував концепцію впорядкування дорожнього руху для Луцька, Рівного, Івано-Франківська, Чернівців, Ужгороду, Вінниці, Житомиру, Києва та Миколаєва.
Ольга ГРИНЕНКО, «Полтавщина»