Проект реконструкції аеропорту «Полтава» розроблятиме харківський Інститут авіаційної промисловості
Чиновники відмовилися зекономити 0,5-3,5 млн грн на проекті злітної смуги аеропорту «Полтава» й уклали договір з харківським Інститутом авіаційної промисловості, який виставив найвищу ціну
15 квітня Департамент будівництва, МіА та ЖКГ Полтавської ОДА підписав договір на розробку проекту реконструкції злітно-посадкової смуги аеропорту «Полтава» на стадії «Проект». Замовлення виконуватиме Державне підприємство «Південний державний проектно-конструкторський та науково-дослідний інститут авіаційної промисловості» (ДП «ПівдендіпроНДІавіапром») — за 12,5 млн грн. Це найвища ціна, яку запропонували на тендері.
Тендер на виготовлення проектно-кошторисної документації з реконструкції аеродромного комплексу ПОКП «Аеропорт-Полтава» оголосили на початку лютого. Очікувану вартість визначили на рівні 12,5 млн грн. На конкурс заявилися шість учасників і завдяки конкуренції між ними імовірну вартість проектування вдалося знизити майже на 30%.
Учасник |
Первинна пропозиція, грн |
Остаточна пропозиція, грн |
---|---|---|
Cem Balkan Mimarlik Muhendislik Musavirlik Insaat Ticaret Ltd.Sti (Туреччина) |
10 000 000,00 | 9 000 000,00 |
ТОВ «Альтіс-констракшн» (Київ) | 11 125 000,00 | 9 185 714,28 |
ТОВ «Проектдормісттехнологія» (Київ) |
11 592 379,00 | 11 592 379,00 |
ТОВ «Сінк Плюс Міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія» (Київ) |
12 000 000,00 | 12 000 000,00 |
ТОВ «Укравіапроект» (Дніпро) | 12 335 469,24 | 12 000 000,00 |
ДП «ПівдендіпроНДІавіапром» (Харків) |
12 480 291,54 | 12 480 291,54 |
За місяць після аукціону тендерний комітет відхилив усі пропозиції, окрім найдорожчої — ДП «ПівдендіпроНДІавіапром». Офіційними причинами стали проблеми з документами.
Турецька «Джем Балкан Мімарпик Мюхеніелік Мюшавірлік Іншаат Ве Тіджарет» переклала українською не всі документи, які подала на конкурс. «Альтіс-констракшн» не надав кілька потрібних документів. «Проектдормісттехнологія» не завірив належним чином кілька документів. А «Сінк Плюс Міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія» не завантажила гарантійний лист.
Контракт не підписали й з «Укравіапроектом». Критеріями для вибору переможців були ціна і термін виконання. Компанія у своїх пропозиціях встановила довший термін виконання замовлення, ніж решта учасників.
У результаті договір уклали з харківським державним підприємством «ПівдендіпроНДІавіапром». У вигляді саме такої юридичної особи компанія існує з 1991 року, але її історія починається з 1940 років — коли був створений філіал І-го Державного проектного інституту Наркомату авіаційної промисловості СРСР (пізніше «ГіпроНДІАвіапром»). Серед останніх проектів інституту — вертодром в районі аеропорту Запоріжжя, аварійно-рятувальна станція в аеропорту у Туркменістані, авіаційні ангари, аеродромно-диспетчерська вишка та аеродромний локатор в аеропорту «Донецьк», реконструкція покриття в аеропорту «Маріуполь».
За умовами нового договору, розробку для полтавського аеропорту «ПівдендіпроНДІавіапром» повинне виконати до листопада цього року. Серед етапів робіт — обстеження технічного стану злітно-посадкової смуги, руліжної доріжки та перону, геологічні та геодезичні вишукування, оцінка впливу на довкілля, сам проект та його експертиза.
Нагадаємо, загалом вартість проектування злітно-посадкової смуги аеропорту «Полтава» на усіх стадіях оцінюється у 25 млн грн. Розробка проекту є однією з умов отримання від держави 500 млн грн на саму реконструкцію. Цього року на початок ремонту можна не розраховувати, адже цих витрат не заклали у програму модернізації регіональних аеропортів. Попередньо, аеропорт «Полтава» стоїть у черзі на фінансування у 2022 році. У січні цього року була затверджена оновлена обласна програма підтримки аеропорту, яка передбачає 3-річне фінансування у розмірі 759 млн грн.
, «Полтавщина»