Полтавська міськрада ухвалила виділення 2 млн грн на корегування проєктів з капремонту зупинок громадського транспорту
Фракція Полтавської міської ради «За майбутнє» активно просуває свою вимогу витрачати у 2025 році гроші на корегування проєктів та будівництво нових зупинок громадського транспорту в обласному центрі. Загалом це буде коштувати близько 40 млн грн і ймовірно при обмеженому фінансуванні всю суму не виділять. Однак 2 млн грн цілком можуть витратити на корегування проєктів.
Будівництво нових зупинок є «принциповим питанням» для депутатів партії «За Майбутнє» Дениса Поліщука та Євгена Диканя. Зокрема, Поліщук порівняв нагальність нових зупинок в Полтаві із нагальністю продовження будівництва з поховань полеглих воїнів на Затуринському кладовищі. А Дикань ледве не шантажем вимагав перекинути «з чого не будь» 2 млн грн на корегування проєктів по зупинках. Про це відомо з відеотрансляції засідання постійної комісії з питань містобудування, що відбулося 26 грудня.
На депутатській комісії керівник міського управління ЖКГ Тарас Панасенко розповів, що на наступний рік у Програмі розвитку УЖКГ не закладали грошей на капітальний ремонт зупинок, бо «порізали» всі капітальні видатки й в пріоритеті серед будівництва лишилися військові об’єкти. Наразі на 2025 рік передбачають 4,5 млн на поточні ремонти дитячих майданчиків та наявних зупинок громадського транспорту в Полтаві.
Поточного ремонту депутату Денису Поліщуку замало й він наголошував на необхідності в найкоротші терміни замовити проєкти капремонту зупинок громадського транспорту:
«Я так розумію, що ми ці кошти будемо брати з першого кварталу. Щоб вони були зроблені (зупинки — ред.) спочатку потрібен проєкт, а потім ми будемо фінансувати 20 чи 30, чи може 5 млн грн, але це потрібно вже починати — рухатися у цьому напрямку».
Тарас Панасенко повідомив, що проєкти капремонту зупинок готові, але їх потрібно корегувати, адже вони були розроблені кілька років тому й змінилося ціноутворення. Керівник УЖКГ нагадав про розслідування, яке стосується початого у 2020-2021 роках капремонту зупинок й для нього була розроблена проєктно-кошторисна документація.
«Я зараз не можу сказати вартість корегування проєктів, тому що у нас було декілька кримінальних справ ще з попередніх (мова про колишнього керівника УЖКГ — ред.). В мене проєкти вилучені.
Є контакти проєктувальників. Їм потрібно продивитись проєкти, звірить кошториси. Тобто провести якусь діяльність. Цю роботу я, як керівник управління, не проведу — я не скажу: вартість скоригувати проєкт буде 100 тис. грн, чи 500 тис. грн».
Денис Поліщук поцікавився, яка сума на 2025-й закладена на військовий меморіальний комплекс на Затуринському кладовищі. Керівник УЖКГ Тарас Панасенко відповів, що вдвічі менша, аніж торік. До обговорення долучився інший депутат — Вадим Ямщиков, який опікується будівництвом меморіалу.
«Весь проєкт коштує 145 млн. Ми не робимо речі як арка, вшанування пам’яті — речі загального користування. Ми встановлюємо благоустрій, робимо освітлення, відеонагляд та індивідуальні могили. Є розуміння, що в цьому році зроблено фактично 2-3 ряди (поховань — ред.). Є розуміння, що це повинно продовжуватися».
На слова Вадима Ямщикова, депутат Денис Поліщук поставив в один ряд нагальність продовження будівництва для поховань військових та встановлення нових зупинок громадського транспорту у Полтаві:
«Вадиме, дуже погано, що ти не бачиш, що зупинки тоже в нашому місті потрібні!».
Тарас Панасенко зазначив: на наступний рік Програма УЖКГ майже в таких же фінансових межах як у 2024 році. Але на 2025-й з фінансування вилучили капітальні видатки, скоротили фінансування розвитку комунальних підприємств, але додали вкладання коштів у КП «Мрія», яке відповідає за водопостачання у старостатах та відшкодування в тарифах. Також УЖКГ не замовлятиме комунальну техніку.
Денис Поліщук продовжував наполягати на необхідності капремонту зупинок. На підмогу депутату на комісію зайшов його однопартієць Євген Дикань. Він запитав у керівника УЖКГ: скільки грошей необхідно на корегування проєктів зі встановлення зупинок? Тарас Панасенко відповів, що можна закласти 2 млн грн, але їх необхідно перерозподілити з інших потреб громади у сфері ЖКГ.
Євген Дикань запропонував зняти гроші з ремонту доріг та одразу закласти на корегування документації по зупинках. У відповідь Тарас Панасенко пояснив, що Цільову програму УЖКГ вже має розглянути бюджетна комісія для подальшого розгляду на сесії міськради, а для внесення змін необхідний час. Натомість Євген Дикань відповів: якщо гроші не знімуть негайно, бюджетна комісія, якою керує його однопартієць Ігор Еренбург, призупинить розгляд — чого саме не уточнив, бо навмисне вимкнув мікрофон. Ймовірно мова йшла про розгляд Програми розвитку УЖКГ на 2025 рік.
«Єщьо раз: в чьом праблєма сейчас снять з чогось 2 млн, які заложені у вас на год. Бюджетная камісія сєйчас пріостановіт», — сказав депутат міськради Євген Дикань.
Надалі депутати продовжили обговорення перерозподілу 2 млн з вимкнутими мікрофонами, щоб діалог не чули глядачі відеотрансляції. Врешті депутати подали пропозицію внести зміни до Програми ЖКГ на 2025 рік з урахуванням виділення 2 млн грн на корегування проєктів капремонтів зупинок громадського транспорту. Ця пропозиція була підтримана більшістю.
Нагадаємо, у 2020 році в Полтавській громаді почали ремонт 93 зупинок громадського транспорту. З них 42 зупинки досі не оновили. Торік міське управління житлово-комунального господарства замовило коригування документації для капремонту двох десятків зупинок громадського транспорту. Вартість внесення змін у документи — 1,4 млн грн. Також у листопаді 2023-го УЖКГ уклало договори на капремонти половини усіх незавершених зупинок. За угодами, загальна вартість робіт — понад 10,5 млн грн. Однак ремонтні роботи не почали, а прокуратура звернулася до суду, щоб скасувати договори підрядів на ремонт зупинок, які міське УЖКГ уклало майже чотири роки тому.
У червні цього року Господарський суд Києва скасував 2 договори між УЖКГ Полтавської міськради та «Будівельна компанія «Віват Груп» щодо ремонту зупинок громадського транспорту. За рішенням суду з підрядника в бюджет Полтавської громади мали стягнути майже 2 млн грн. Також восени суд скасував ще 2 договори з капремонту зупинок громадського транспорту в Полтаві.
Ольга ГРИНЕНКО, «Полтавщина»