«Полтаваелектроавтотранс» розгляне можливість створення каналів в месенджерах для оперативного інформування населення
З такою пропозицією через депутатку Оксану Лазаренко звернувся транспортний блогер Назарій Никончук. Більшість депутатів доручили комунальному підприємству вивчити таку можливість
На сьогоднішній депутатській комісії Полтавської міськради виступила депутатка Оксана Лазаренко з проханням розглянути пропозицію транспортного блогера Назарія Никончука про створення каналів у месенджерах або окремого сайту КП «ПЕАТ», які б оперативно інформували пасажирів про поломки, відсутність електроенергії та інші проблеми. Депутатка додала, що окремі приватні перевізники надають таку інформацію в окремих місцевих групах, чого не скажеш про комунальне підприємство. Никончук уточнив, що в розвинених містах в муніципальних месенджерах є інформація про аварії та розклади руху, а в Полтаві такого немає.
Керівник КП «ПЕАТ» Євгеній Зайцев відповів, що не бачить проблем в інформуванні пасажирів:
«Стосовно графіків. Вони доступні на службі 1580, вони є в транспортному відділі. В умовах військового стану наше підприємство належить до критичної інфраструктури, тому не усю інформацію про себе ми розповсюджуємо. У майбутньому ця пропозиція доречна. Ми розглядали її кілька років назад. Ми бачимо це по-іншому. Якщо б нам доручили систему е-квитка, то ми б уже мали його на підприємстві. Весь наш транспорт має геонавігацію. Ми передаємо цю інформацію в Easy Way. Є автоматична система оповіщення зупинок. Усі тролейбуси оснащені системою відеосповіщення, працює система для пасажирів з вадами зору. Усі ці системи коштують витрат, спеціалістів. Ми їх мінімізували, бо це наші програми. Ми маємо електронні табло на зупинках. Ми показуємо на табло і рух приватників.
Я взяв інформацію про рух транспорту 24-25 лютого. Працювало 180 автобусів, 42 тролейбуси, наша частка склала 26%. Я вважаю, що неправильно буде, коли у всіх перевізників будуть свої служби. Ми співпрацюємо із 1580, 24 на 7. Вони знають про проблеми першими. Така система має бути єдиною, і ми повинні рухатися до цього.
У нас є 2 цілодобових диспетчери, один центральний, один — енерго. Відволікати їх не можна. Вони звітуються на 1580, в транспортний відділ. Є 3 диспетчери на кінцевих зупинках, але вони не цілодобові».
Депутатка Лазаренко повідомила, що пасажирам складно дзвонити на 1580, а депутат Сергій Іващенко зауважив на тому, що тролейбусне управління ніхто не критикує, а навпаки — йому хочуть допомогти. На думку депутата, створити Telegram-канал чи групу у Viber — це роботи на півгодини максимум, до того ж не потребує фінансування. Додаткове інформування пасажирів також розвантажить диспетчерів підприємства. «Саме головне — бажання керівника», — повідомив Іващенко.
Керівник управління ЖКГ Тарас Панасенко також запропонував Зайцеву не сприймати пропозицію у якості критики. Він пообіцяв розглянути пропозицію Никончука.
В результаті обговорення депутати проголосували за доручення «розглянути можливість».
Поки «ПЕАТ» розглядає можливість роботи в соцмережах, функцію оперативного інформування населення про зміни у роботі транспорту на добровільних засадах виконують адміністратори спільноти «Транспорт Полтави».
Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»