Полтава повертається до проекту інспекції з паркування, яка штрафуватиме порушників на суми від 255 до 680 грн
Депутати мають затвердити фінансування самої інспекції, а також робіт зі створення відповідних кишень для паркування, встановлення дорожніх знаків та нанесення розмітки
Перший заступник міського голови Валерій Пархоменко провів нараду щодо створення інспекції з паркування.
Ці плани існували ще до повномасштабної війни, але сьогодні вони відновлені. На даному етапі розробляється схема паркування авто в центральній частині Полтави.
Нова структурна одиниця буде мати формат відділу при Інспекції з благоустрою. Її керівник Максим Малько розповів «Полтавщині» про саму ідею та про необхідні етапи її реалізації.
— Буде створений новий відділ, який налічуватиме 12 працівник, 4 із яких будуть працювати безпосередньо на вулицях. Без врахування зарплати потрібно профінансувати приблизно 4 млн грн на державну реєстрацію, формування документів, на спеціальну закриту кімнату та на обладнання. Від депутатського голосування до безпосередньої роботи інспектора мине приблизно 4 місяці. Закритий режим роботи пов’язаний із тим, що нова інспекція матиме доступ до державної бази даних автомобільних номерів. На орієнтовну суму фінансування ми вийшли після консультацій із колегами з Харкова, Вінниці та Тернополя, де вже працюють інспекції з паркування.
Як працюватимуть інспектори? Коли вже буде створена схема паркувань в центрі міста, облаштовані спеціальні кишені для паркування, встановлені дорожні знаки та нанесена розмітка, на вулиці вийдуть інспектори. Якщо вони побачать автомобіль, який порушуватиме порядок паркування, то він підійде і залишить (за відсутності водія) повідомлення про накладання адмінштрафу. На сьогодні це 255 грн. Штраф складається не на водія, а на власника автомобіля. При повторних порушеннях — до 680 грн. Кошти йтимуть до міського бюджету. Колеги нас попередили, що спочатку на нас чекатиме вал судових позовів, але потім люди звикнуть до порядку.
Наступним етапом плануємо дійти і до дворів житлових будинків, де автомобілі масово ставлять на дитячі майданчики.
Керівник КП «Полтава-Сервіс» Денис Поліщук уточнив, що стару схему паркувань, яку він розробляв ще до повномасштабного вторгнення, сьогодні потрібно уточнити.
Він передав «Полтавщині» приблизну схему — як це може бути. Однак, після завершення роботи схема буде мати інший вигляд, щоб облаштувати більше місця для паркувальних зон. Це поетапна та кропітка робота.
У червні 2022 року міська влада вже озвучувала необхідність створення подібної інспекції. Міський голова Олександр Мамай тоді заспокоїв полтавців, що платного паркування не запроваджуватимуть.
Нагадаємо, що у лютому 2022 року у Полтаві презентували концепцію розвитку паркувальних місць та автостоянок. Дослідники підрахували, що на той момент у місті налічувалося 65 тисячі автомобілів (228 автомобілів на 1000 мешканців при загальноукраїнському середньому рівні у 240 автомобілів). Дефіцит місць зберігання — до 30 тисяч. Більшість автомобілів припарковані у неорганізованих місцях.
Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»