Крюківський вагонобудівний завод втричі зменшив випуск продукції і чекає на візит Зеленського
Дизель-поїзд серії ДПКр-3 виробництва КВБЗ | Фото: kvsz.com
Губернатор Полтавської області заявив, що ініціюватиме зустріч з новим міністром інфраструктури та керівництвом Укрзалізниці, підкресливши, що це першочерговий крок, який вони повинні зробити разом з КВБЗ
Сьогодні голова Полтавської ОДАОлег Синєгубов зустрівся із представниками промисловості області. Він підкреслив на важливості цієї сфери для економіки області, адже 50% валової доданої вартості припадає саме на промисловість. У контексті він також згадав, що Полтавщина чекає на візит президента Володимира Зеленського.
Директор департаменту корпоративного управління Крюківського вагонобудівного заводу Олександр Пьоришкін заявив про критичну ситуацію в галузі.
Рік тому Президент України Володимир Зеленський побував на Крюківському вагонобудівному заводі (КВБЗ) і дав вказівку закупити в Кременчуці 90 пасажирських вагонів, однак ні в 2020-му, ні 2021 роках закупівлі не були зроблені.
— На початку року був оголошений тендер на пасажирські вагони, які планувалося закупити за бюджетні гроші, але він так і не відбувся (до аукціону допустили лише одну компанію — ред.). Тепер необхідно провести переговорну процедуру і почати поставки в цьому році, — повідомив Олександр Пьоришкін.
Представник КВБЗ зокрема сказав, що звучить багато красивих виступів з різних трибун, але до реальних кроків справа не доходить. 10 років тому в Україні було 18 підприємств вагонобудування, а сьогодні залишилося 2-3. На скільки вистачить запасу міцності, сказати складно. Так, за минулий рік випуск продукції зменшився в 3 рази. В цьому році вироблено 586 вантажних вагонів в цілому по Україні, коли в 2011-му — 10 тисяч тільки на КВБЗ. Ситуація в галузі критична.
Він також звернув увагу, що з огляду на недостатнє завантаження, впала зарплата працівників КВБЗ, зменшилися відрахування до бюджетів усіх рівнів (у 2021 році підприємство заплатило 34% податків від аналогічного рівня 2019 року). Йде відтік кваліфікованих кадрів. Люди вимушені звільнятися зі сльозами на очах.
Олександр Пьоришкін повідомив, що проблему вирішила б програма, згідно із якою вагонний парк оновлювався на 15 тисяч вагонів щороку, протягом 5 років. Окрім цього держава має за узгодженим графіком списувати вагони, які відпрацювали свій термін придатності (в Україні таких нараховується 20 тисяч). Також Кабмін має поставити завдання — прописувати в тендерних умовах товари, з рівнем локалізації 30%.
На КВБЗ очікують на візит президента Володимира Зеленського, щоб під час цього візиту урочисто передати Укрзалізниці рухомий склад.
Олег Синєгубов відповів на це, що ініціюватиме зустріч з новим міністром інфраструктури та керівництвом Укрзалізниці (яка, до речі, перебуває у критичному стані). Він підкреслив, що це буде першочерговий крок, який вони мають зробити разом з КВБЗ.
Нагадаємо, що влітку 2020 року, вже після згаданого візиту Володимира Зеленського у березні, прем’єр-міністр України Денис Шмигаль відвідав Крюківський вагонобудівний завод. Він повідомив, що «Укрзалізниця» на 1 млрд грн має зробити замовлення Крюківському заводу — виплатити кошти за 18 пасажирських вагонів і замовити ще 70.
Мова йде про купейні спальні вагони вартістю 589 млн грн, які виготовлені кременчужанами ще у 2018-2019 роках і за які «Укрзалізниця» досі не розраховувалася. В УЗ це пояснювали тим, що, нібито, вагони мали конструктивні недоліки. Це навіть стало причиною судових тяжб між КВБЗ та Укрзалізницею.
Відзначимо, що Укрзалізниця також не розрахувалася з КВБЗ за три нові дизель-поїзди, які також були замовлені ще три роки тому. Перший потяг був переданий замовнику у грудні 2019 року, другий у квітні 2021 року, третій розпочав випробування у травні.
, «Полтавщина»