Інформація перевізників у сфері транспорту в Полтаві впевнено забалакується владою
Після публічної заяви одного із перевізників про побори за право працювати на маршруті, влада провела вже дві зустрічі, однак, поки не особливих результатів
Сьогодні у Полтавській міській раді відбулася зустріч на тему проблем у сфері пасажирських перевезень. В обговоренні взяли участь заступник міського голови Володимир Чередниченко, начальник транспортного відділу Віталій Животенко, керівник КП «Полтаваелектроавтотранс» Євгеній Зайцев, депутат Сергій Каплін та перевізник Галина Залізняк.
Відомо, що зранку Чередниченко запросив на цю зустріч голів фракцій у міській раді, однак прийшов лише Сергій Каплін. Інші, як можна зрозуміти їхнє ігнорування, не вважають за потрібне зустрічатися із заступником міського голови.
Депутат Каплін, вже після зустрічі, повідомив «Полтавщині» про результати обговорень:
— По пунктам. Перше — вирішили демонополізувати логістику, знайти компроміс між комунальним транспортом та приватним. Друге — вирішити проблему Е-квитка, використати досвід комунального електронного квитка в Івано-Франківську та Вінниці. Третє — встановити для перевізників чіткі правила гри, провести диспетчеризацію. Четверте — розробити програму розвитку комунального транспорту. Придбати в лізинг новий транспорт, залучити інвестиції та розвивати свій власний, комунальний транспорт.
Галина Залізняк винесла із зустрічі більш негативні емоції:
— Я знову повідомила про побори на транспорті. Тільки на днях підійшов перевізник, у нього 3 машини, щомісяця йому потрібно з кожної сплачувати 15-15 тис. грн. Сказала про це Чередниченку в очі, а він у відповідь почав говорити, що потрібно діяти у межах концепції. Потім при мені він її розірвав. Я нагадала, що минуло 3 тижні з дня обіцянок про створення робочої групи. А мені навіть не зателефонували з того часу. Це говорить про те, що проблему хочуть просто забалакати.
Впевнена у тому, що проблему потрібно вирішити об’єднанням перевізників, які б створили свою юридичну особу і працювали б вільно, без поборів. По-друге, потрібно звертатися до НАБУ, до всеукраїнських правоохоронців, бо тут діла не буде.
І нарешті Чередниченко запропонував мені дати посаду, щоб я це вирішила. Я готова на місяць взяти саме його посаду, заступника мера, бо начальник транспортного відділу не має повноважень для змін.
Нагадаємо хронологію проблеми.
На сесії міської ради Галина Залізняк озвучила, що з 1 жовтня полтавські перевізники будуть змушені щомісяця віддавати за «кришу» понад 1,1 млн грн.
Через деякий час міська влада, реагуючи на таку гучну заяву, провела зустріч із перевізниками. Один із них знову заявив, що заплатив за право працювати 12 тис. грн з машини.
Гроші, за інформацією окремих перевізників, збирає власник ПП «Вежа» Іван Іванов, який у 2022 році почав працювати у форматі «робін гудів».
Згодом міська влада почала легалізувати Іванова, однак у форматі монополії. При цьому постраждав екс-монополіст — ПП «ЛЮГ».
Рядових пасажирів ці тонкощі особливо не цікавлять, адже їх наразі повністю влаштовує вартість проїзду — 10 грн. При цьому у маршрутках вона встановлена самими «робін гудами», діючий тариф, прийнятий міською владою, становить 15 грн.
Складається враження, що проблема монополії та поборів стала для Полтави хронічною. А міська влада, не маючи ані бажання, ані навіть важелів впливу, здатна реагувати лише організацією різноманітних зборів та обговорень.
Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»