Готуйте готівку: з 1 вересня е-квиток у полтавських тролейбусах може перестати працювати
Коротка історія електронного квитка від «Фарго Сістемс» у громадському транспорті Полтави, ймовірно, добігає до свого кінця.
Документальна ретроспектива процесу є наступною:
- 22 серпня 2018 року — виконкомом прийнято рішення про запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду у Полтаві;
- 20 грудня 2018 року — затверджено концепцію АСООП (із типовим договором, на якій мають орієнтуватися усі перевізники, зокрема й КП «Полтаваелектроавтотранс»);
- 2 вересня 2021 року — за результатами конкурсу визначено оператора АСООП — ТОВ «Фарго Сістемс», яке погодилося інвестувати власні кошти у запровадження систему е-квитка в обмін на 9,9% від вартості кожної провалідованої поїздки;
- 21 вересня 2021 року — виконком підтримав укладання договору з ТОВ «Фарго Сістемс» з правкою щодо компенсацій витрат оператора у разі розірвання договору;
- 16 грудня 2021 року — затверджено порядок запровадження АСООП до 31 серпня 2022 року із зазначенням зобов’язань міської влади, перевізників та оператора;
- 8 вересня 2022 року — внесено зміни до попереднього рішення, якими продовжено на рік термін виконання зобов’язань кожної зі сторін до 31 серпня 2023 року.
Нових рішень щодо е-квитка у міськраді не приймали та не анонсували. Відповідно, кінець літа — це дедлайн повноцінного запуску системи автоматизованої оплати проїзду, яка включає в себе, зокрема, встановлення стаціонарних валідаторів та запровадження персоніфікованих електронних карток для пільговиків.
Що роботи любителям безготівкової оплати проїзду, зокрема, власникам транспортних карт від «Фарго Сістем» з 1 вересня, у разі якщо виконком не піде на поступки оператору е-квитка та ще раз терміново не продовжить перехідний період?
«Полтавщина» звернулася з відповідним питанням до керівника КП «Полтаваелетроавтотранс» Євгена Зайцева, у тролейбусах та автобусах якого вже рік як працює безготівкова оплата проїзду.
— Якщо виконком до 31 серпня не внесе додаткових рішень, то з 1 вересня ми будемо вимушені відмовитись від валідаторів у наших тролейбусах та автобусах, — пояснив Євген Зайцев. — Про це ми повідомили листами ТОВ «Фарго Сістемс», управління ЖКГ та транспортний відділ. Валідатори ми віддамо власнику і повернемося до попередньої системи оплати проїзду — відривних талончиків. Ми вибачаємося перед полтавцями за ці незручності, але підприємство до них не має жодного стосунку. Виправити ситуацію може тільки наш засновник — міська рада. Сподіваємося, що нова система електронного квитка з’явиться досить скоро.
Нагадаємо, поки рішення щодо розірвання договору ще не визріло повністю. У середині серпня «Фарго Сістемс» пішло на поступки й погодилося знизити надходження із кожного проданого квитка з 9,9% до 7% на перехідний період. Натомість владі міста запропонували перенести дедлайн повноцінного запровадження системи е-квитка на чотири місяці. «Фарго Сістемс» говорить, що досі чекає на необхідне обладнання із Китаю. Якщо компанія не встигне встановити їх у серпні, можливо, це і стане вагомою підставою для розірвання договору. Одна з ознак цього — питання внесення змін до договору в останній момент прибрали з порядку денного виконкому, який відбувся тиждень тому.
Навіщо місту розривати договір з «Фарго Сістемс»?
У можливій відсутності поступок виконкому є чітка політична складова. «Фарго Сістемс» належить Максиму Голдишу — депутату Полтавської міської ради 6-го та 7-го скликань, члену команди Олександра Мамая. Відповідно, потенційне розірвання договору вкладається в концепцію «демамаїзації», про необхідність якої неодноразово заявляли опоненти колишнього міського голови.
Прибравши «Фарго», керівництво міста звільнить місце під нового оператора — приватного або комунального.
Та якими б не були плани, в інформаційній площині ми поки бачимо нульову публічну комунікацію питання з боку керівництва міста. І це при тому, що вже за кілька днів його дія або бездіяльність може зачепити десятки тисяч пересічних громадян, які вже звикли до безконтактної оплати.
Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»