Голова Шевченківської районної ради Сергій Хавренков: наша головна задача — підготовка районних рад і виконкомів до ліквідації
Сергій Хавренков, голова Шевченківської районної ради
Сергій Хавренков від партії «Слуга Народу» на першій сесії Шевченківської райради був обраний на посаду голови. Він був єдиним кандидатом й мав підтримку серед представників майже всіх представлених політичних сил. Поспілкувалися із новообраним головою та дізналися про його бачення майбутнього Шевченківського району Полтави.
— Розкажіть де Ви народилися, де та на кого навчалися?
— Народився в Полтаві, тут живу все життя. Закінчив Полтавський кооперативний університет, отримав вищу освіту за спеціальністю «фінанси та кредит». Із 20 років займався підприємницькою діяльністю. Коли накопичив певну кількість коштів — почав створювати власну станцію технічного обслуговування (СТО). Створював із нуля, власними руками, ніхто не допомагав. Купував обладнання, заробляв на ньому кошти і купував краще. Можна сказати, жив там. Протягом 8 років контролював й налагоджував всі процеси, щоб наша організація була успішною на ринку. Із обранням мене головою — буду делегувати свої обов’язки й передавати справу. Зараз над цим працюю.
— Можна сказати, що управлінський досвід у вас є, вірно?
— Так, не в міському управлінні, але є. Думаю, логіка і там, і там — схожа, але і багато відмінностей. У бізнесі все просто — прийняв рішення і втілюєш. На державній службі — складніше, адже є кілька рівнів узгоджень, повноваження значно вужчі і все це ускладнюється політикою. Але у нас дуже сильна команда (Сергій Хавренков — член команди Дмитра Нальотова), у структурі якої є аналітичний центр, багато профільних експертів, тому по факту, на район буде працювати повний мозковий центр.
— Коли ви тільки балотувалися — очікували, що займете таку посаду, готувалися до цього?
— Чесно кажучи, коли балотувався й стояв агітував по дворам — думав, що це безрезультатно. Навіть не думав, що пройду в раду. Чув багато негативу до політиків в цілому, бачив, що людей просто дістали обіцянки й казки про світле майбутнє. Але, радий, що так склалося й бачу багато перспектив в такому повороті подій. Про голову — це було інтуїтивно, не планував спочатку, бо не був до кінця впевнений; просто вирішив взяти ситуацію в свої руки й вірю, що не підведу.
— Чим плануєте зайнятися першочергово на посаді голови, й поділіться, якщо маєте певний вектор руху, за яким плануєте направляти раду?
— Думаю, ми будемо планувати куди рухатися та як конкретно — разом із колегами. Першочергово — хочу провести аудит: зрозуміти що в якому стані, а вже потім відштовхнутися від реального стану всіх сфер. Далі будемо аналізувати і формувати стратегію — хочемо показати на прикладі районної ради приклад ефективного і прозорого управління, не дивлячись на те, що повноваження районних рад дуже вузькі.
— Чим взагалі займається районна рада та виконком, які є повноваження?
— Переважно — це соціальні функції. Місто делегувало їх районам, і в цьому є певна логіка, тому що районні ради нижче рівнем, вони ближче до людей, це ефективна структура. Банально, є різниця: добиратися за послугою літній людині із м-н Сади-2 до Алмазного, чи до центру міста. Це — питання батьківських прав, робота територіальних центрів, різноманітні соціальні реєстри, реєстри пільг.
Також, питання архітектурного та земельного регулювання для фізичних осіб: дозволи на перепланування та садибне будівництво, виготовлення проектної документації, питання експлуатації гаражів й інші технічні питання. Є також апарат, що забезпечує роботу саме ради, депутатів.
— Які ставите перед собою задачі та цілі?
— Після аналізу ситуації ми плануємо описати всі процеси у раді та виконкомі у вигляді алгоритмів. Почати їх оптимізувати, оптимізувати структуру, напрацьовувати критерії покращення.
Наприклад, у питаннях дозволів та погоджень, ключовий критерій — час проходження циклу. Його потрібно зменшувати, тим самим підвищуючи пропускну здатність. Щоб люди отримували погодження у разі законності максимально швидко, а також мінімізувати людський фактор. Наприклад у Вінниці налагоджена система, у якій шифрується нумерація: чиновник не бачить прізвища людини, чиє питання розглядається. Відповідно — не може витребувати хабар.
У соціальних питаннях, скоріш за все, ключовий індикатор — задоволеність. Це — сервіс. Чи задоволені літні люди або незахищені верстви послугами соціального працівника? Що треба зробити, які послуги додати, а які, можливо, не користуються попитом щоб зробити людей, яким дуже важко — щасливішими? Чи задоволена людина сервісом під час відвідування районної ради? Я думаю, наразі ні; немає навіть звичайної електронної черги.
Далі — оптимізувати структуру, мінімізувати витрати, подивитись скільки може бути вільної площі та здати її в оренду. Сесійна зала, наприклад, стоїть без діла 95% всього часу, можливо там можна зробити соціальний коворкінг або місце для активностей.
Але головна наша мета — послідовно та компетентно, виважено підготувати у тандемі з міською владою, районні ради до ліквідації.
— Ви підтримуєте ідею ліквідації районних рад?
— В цілому так, звісно. Але до питання треба знову ж таки підходити правильно, лише тоді це дасть результат. Наприклад, соціальне управління як функція — нікуди не зникне. Це більше ніж 200 працівників. Просто люди юридично будуть працювати у виконкомі міської ради, економії ніякої не буде. Те ж саме, що стосується архітектурного відділу.
Економія може бути на апараті районної ради, на заробітній платі заступників, голови. Але зміниться структура, «довжина» ланцюга, і треба напрацювати план як це зробити ефективно. Як після ліквідації використовувати площу приміщення ? Чи можливо за 5 років максимально вирішити питання, якими міська рада навряд буде займатися — наприклад, впорядкування гаражів, уточнення генерального плану, формування земельної документації.
До того ж, додалися приєднані території: земельні ресурси, працівники, збільшилася потреба на соціальні послуги, збільшився радіус обслуговування. Тому, можливо в світлі децентралізації нам навіть трохи пощастило, що ми один із небагатьох обласних центрів, що не встиг ліквідувати районні ради як орган. Але це можна використати лише за умови правильного управління та організації роботи.
— Що можете сказати з приводу складу вашої ради, чи мали час, нагоду познайомитися?
— Так, познайомилися і навіть встигли попрацювати. Не можу нічого сказати по складу ради, але маю ціль, аби в нашій раді не було коаліції та опозиції. Хочеться вирішувати проблеми, а не грати в політику. Спробую докласти до цього максимум зусиль. Готовий надати можливість працювати у вказаних повноваженнями напрямків всім депутат всіх фракцій, але за принципом: критикуєш — пропонуй. Запропонував — бери на себе відповідальність втілити.