Дмитро Брага з полтавської школи № 38 переміг у Всеукраїнському дебатному турнірі
26 та 27 травня у Львові відбувся Всеукраїнський фінал «Молодь дебатує». Школярі, які перемогли у міських та міжрегіональних дебатних турнірах, змагались за перемогу в освітньому проєкті за європейською методикою.
Учасниками турнірів стали школярі з Костянтинівки, Запоріжжя, Херсона, Чернігова, Полтави, Слов’янська, Львова, Дрогобича, Солоного, Розсошенців, Хмельницького, Вінниці, Івано-Франківська, Конотопа.
За результатами дебатного турніру, виступ Дмитра Браги з полтавської школи № 38 був оцінений як найкращий. У суперфіналі школярі обговорювали розвиток штучного інтелекту. А саме, чи необхідно призупинити розвиток цієї технології?
У позиції Pro та Contra школярі розглянули ризики та переваги використання штучного інтелекту, його практичне застосування для вирішення глобальних проблем, наприклад кліматичних змін, лікування тяжких захворювань, використання штучного інтелекту для важкої промисловості.
Дмитро Брага дебатував у позиції Contra та у своїх аргументах зазначив про важливість використання штучного інтелекту для вирішення низки проблем, зокрема в Україні у післявоєнний час, наприклад для розмінування територій. Дмитро Брага навів приклад існуючого проєкту від британської компанії «British Safety», яка розпочала розробку технології для розмінування території без залучення саперів.
«Була дуже сильна конкуренція, я дуже дякую за запеклий турнір учасникам, дякую тренерці Олені Олександрівні та моїм друзям», — сказав Дмитро Брага під час отримання сертифіката переможця.
Тренерка «Молодь дебатує» з Полтавської школи № 38 Олена Корж розповіла, що Дмитро Брага дебатує два роки і у 2022 році посів друге місце на регіональному турнірі.
«Я вітаю Дмитра з такою важливою і значною перемогою. Він цілеспрямована і наполеглива особистість. Негаразди не вибивають його з колії, а перемоги не паморочать голову. Діма гідно йшов до успіху і я пишаюсь своїм учнем. Досвід участі в міжнародному проєкті багато чому навчив і його як учасника, і мене як тренера. Впевнена, що зупинятися на досягнутому не в характері Дмитра, тому вчитися, розвиватися, досягати нових вершин він не припинить», — зазначила вчителька Олена Корж.
Про проєкт:
Ініціатива «Молодь дебатує» щороку реалізує в українських школах унікальний освітній проєкт в рамках якого учні проводять власні аналітичні дослідження з обраної тематики, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та проводять дебати. Учнівські дебати побудовані за методикою «Jugend debattiert», що успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні вже понад десять років. Сотні тисяч німецьких школярів беруть участь в «Jugend debattiert», а на фінал приходить президент Німеччини. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів її автори вперше дозволили використовувати іноземною мовою в Україні і з 2016 року більше 2000 українських взяли участь в проєкті.
Основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або та учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Тема в дебатах завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти «так» чи «ні». Але однозначної відповіді немає — аргументи обидвох сторін мають знайти учасників дебатів. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.
Юлія СТЕЦЬ