Колаборація з Італією та гастролі у Японію: які плани має Одеський театр опери та балету
До дня проголошення незалежності Італійської Республіки в Одеському оперному театрі опери та балету відбулася зустріч керівництва театру з італійськими послами, консулами та діячами культури в Україні. У конференції взяв участь і головний запрошений диригент театру Хірофумі Йошіда.
На заході побувала журналістка 048.ua.
Співпраця театру з Італією
До святкування незалежності Італійської Республіки театральні діячі підготували концертну програму «Італійські перлини», у якій взяли учать запрошені гості — Хірофумі Йошіда та італійський тенор Альберто Профета. Керівництво театру та діячі театрального оркестру висловили подяку італійській стороні за підтримку в організації концерту на початку поточного року, тоді Одеський оркестр виступив в Парламенті у Римі із програмою «ELEGIA PER LA PACE» («Елегія задля миру»), що була присвячена другій річниці повномасштабного вторгнення рф в Україну. Наразі в колаборації з Італійською стороною готуються оперні прем’єри «Джанні Скіккі», «Сестра Анжеліка» Дж. Пуччіні до 100-річчя із дня смерті композитора.
Одеську національну оперу з Італією пов’язує історія та потужні культурно-мистецькі зв’язки. Театр співпрацює із продюсером агенції «Opera Production C. D.» Енріко Копеде, продюсером та режисером Антоніо де Лючія, диригентом та педагогом з вокалу Массімо Мореллі. Тому Італійська Республіка надає вагому підтримку мистецькій діяльності театру.
“Їх підтримка дуже важлива, адже це дає нам змогу розвиватися і демонструвати українську культуру”, — зазначає художня керівниця театру Надія Бабіч.
Крім того, художня керівниця зауважила, що одним із пріоритетів театру є популяризація та розвиток молодих виконавців. Тому завдяки колаборації, в кінці літа — на початку осені 2025 року, театр опери та балету готується виступити на міжнародному конкурсі оперних співаків.
Також в співпраці з Італійськими представниками театр має плани замовити музику для написання опери українськими та італійськими композиторами.
Гастролі Одеського оркестру в Японії
Важливу роль у співпраці взяв і запрошений диригент театру Хірофумі Йошіда.
З 2021 року Йошіда є головним запрошеним диригентом Одеського національного академічного театру опери та балету. За ініціативи пана Йошіда Одеський театр опери та балету вже планує гастролі свого оркестру в Японії на березень 2025 року. Аби ідея втілилась у життя, запрошений диригент ще на початку поточного року запустив збір коштів. Вони підуть на проїзд учасників оркестру, оренду концертного майданчика та на інші витрати, пов’язані з гастролями. За допомогою музики він прагне підбадьорити українців та сподівається, що люди в Японії через музику «розділять натхнення з одеськими музикантами», а також дізнаються більше про ситуацію в Україні.
Фото: Одеський національний театр опери та балету
«Вже зараз Одеська опера завдяки Хірофумі Йошіда отримала проєктор, яких в Україні ще не має, окрім цього будуть отримані музичні інструменти», — зазначила Надія Бабіч.
Про Хірофумі Йошіда
Йошіда Хірофумі — японський оркестровий диригент. Випускник Токійського музичного коледжу (клас диригування, фортепіано, контрабаса і музикознавства), Віденського національного музичного університету, Музичної академії Кіджі в Сієні (Італія) по класу Юрія Темірканова і Чон Мен Хун.
У 1999 році стажувався в Мюнхені, Мангеймі й Мальме. Лауреат 19-го Міжнародного конкурсу диригентів «Master Players».
У 2002 році був нагороджений премією «Найвидатніший молодий талант» оперного відділення «Gotoh Memorial Cultural Award» і став першим диригентом в історії, який отримав цю нагороду.
У 2005 році Йошіда посів 3 місце на I Міжнародному конкурсі диригентів пам’яті Бели Бартока в Клуж-Напоці, після чого дебютував з симфонічним оркестром Трансільванії і симфонічним оркестром MAV.
У 2013 році маестро нагородили відзнакою «Енріко Карузо» за вагомий внесок у розвиток опери в Італії.
У січні 2010 року диригента призначили музичним керівником Оперного Театру Мантуї (Італія). З лютого 2014 року і дотепер – художній керівник філармонійного оркестру Болонського оперного театру та професор Музичного коледжу Тохо в Японії.
Як диригент співпрацював з театром Верді в Трієсті («Дон Паскуале»), Каїрським оперним театром (Аїда», «Мадам Батерфляй»), Неаполітанським Театром Сан-Карло (Любовний напій»), театром Марручіно в К’єті («Турандот») та ще з багатьма театрами, зокрема і з Одеським національним академічним театром опери та балету. Знову відвідавши Одесу у вересні 2023 року, він диригував оперою Пуччіні «Богема».