У Києві відбувся захід «Благовіщення і Золоті ворота»
В українській столиці, біля Золотих воріт, 7 квітня відбулася театрально-мистецька акція на честь захисників Києва та свята Благовіщення.
Як наголошувалось під час дійства, місце проведення заходу було обране невипадково, передає кореспондент Укрінформу.
«Золоті ворота Києва, які завжди захищали місто, так само, як і однойменна головна брама Єрусалима, Константинополя, сприймалися «вратами Спасіння». Вони являли собою бойову вежу із проїздом, яку вінчала надбрамна церква Благовіщення», — підкреслювалося під час відкриття.
Зазначалося, що Золоті ворота Константинополя та інших міст, зокрема й Києва, як найбільш священні, походять від єрусалимського прототипу, мали особливий містозахисний сенс. Ось чому в Константинополі і Києві вони були розміщені з боку поля, звідки завжди чатувала небезпека.
Крім того, наголошувалося на символічному значенні церкви на Золотих воротах — ще в ХІ столітті митрополит Київський Іларіон у заключній частині свого «Слова про Закон і Благодать», прославляючи Ярослава Мудрого, говорив про звершення будівництва оборонних споруд і Благовіщенської церкви «на Великих воротах». А вітання ангела Діві Марії Іларіон переадресовував місту: «Радуйся, благовірний граде! Господь із тобою!».
Тому сьогодні саме біля Золотих воріт відбулось музичне дійство, покликане підтримати у складний час дух нашої країни.
Нині ж «Слово про Закон і Благодать», виголошене в ХІ столітті після завершення оборонних споруд Києва, які увінчала церква Благовіщення на Золотих воротах, зачитав священник Православної церкви України, ректор Відкритого православного університету Святої Софії-Премудрості Георгій Коваленко.
У дійстві взяли участь священник УГКЦ Тома Кушка та диякон УПЦ Микола Лисенко. А також актори Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка, Молодого театру та українські військовослужбовці.
Музичні твори виконали хор Національної опери України під керівництвом Богдана Пліша, чоловічий октет Ансамблю класичної музики ім. Б. Лятошинського під керівництвом Михайла Вандаловського, Київський муніципальний естрадно-духовий оркестр — диригент Микола Лисенко (правнук автора «Боже великий єдиний» Миколи Лисенка).
Подія організована за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України та Державного агентства України з питань мистецтв та мистецької освіти.