Скоро до школи: кому підходить дистанційне навчання та як воно відбувається
До початку нового навчального року залишилось зовсім трішки. Під час війни обрати школу та формат навчання для дитини — непросте завдання для українських батьків.
Про переваги та тонкощі дистанційного навчального процесу спеціально для 44.ua розповіла директор «Атмосферної школи» Тетяна Серебрянська.
Минулого року тільки 15% українських шкіл працювали очно, 51% закладів обрали змішану форму навчання, ще 33% надавали знання дистанційно. В Міністерстві освіти очікують, що з 1 вересня 85% українських шкіл розпочнуть навчання очно або у змішаному форматі. Як правильно вибрати школу для своєї дитини?
Для більшості батьків головним критерієм при виборі школи та форми навчання досі залишається безпека дитини. Про це свідчать і статистичні дані: якщо до початку повномасштабного вторгнення дистанційно у школах навчались 2% учнів, то зараз ця цифра складає біля 30% і продовжує рости. У воєнний час формат дистанційного навчання підходить всім без виключення, оскільки дозволяє отримувати знання, перебуваючи у безпечному місці.
Це ідеальний вибір для дітей, які виїхали за кордон, і мають бажання отримати не лише свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти, а й якісні знання. Річ у тім, що багатьох учнів, які виїхали за межі України, але не забрали документи зі своїх шкіл, перевели на індивідуальну або дистанційну форму навчання. Учні отримують завдання від учителів у месенджерах і самостійно опрацьовують матеріал.
Насправді ж, це муляж навчального процесу. Тож не варто очікувати якісної дистанційної освіти у звичайній офлайн школі. Отримати таку можна в закладі, який спеціалізується на дистанційному форматі навчання.
Для кого ще підійде дистанційна форма навчання у приватній школі?
Така форма навчання підійде насправді будь-якому учневі. Кожен може знайти переваги для себе – це якісна освіта з шаленою економією часу, і можливість управляти своїм навчанням, вибудовувати власну траєкторію навчання. Підходить для дітей, які окрім школи опановують вже якусь професію, а також учнів з віддаленої місцевості, де якість освіти сумнівна, бо один педагог може викладати кілька предметів одночасно: він і фізик, і математик, і англійської мови вчить. До того ж є учні, яким доводиться щодня долати велику відстань, щоб потрапити до школи. І ще один плюс — учні мають можливість отримати консультацію у топового викладача. Для талановитої дитини, де б вона не жила, це чудова можливість себе розкрити.
Як проходить процес дистанційного навчання у вашій школі?
Всі навчальні матеріали знаходяться у записаному вигляді на платформі. Процес навчання проходить так. Учень дивиться відеопрезентацію уроку. Якщо йому недостатньо інформації, він може прочитати конспект з додатковими поясненнями. Для кращого засвоєння знань є тренажери-тести.
Фактично, це та сама домашня робота, тільки у кращому форматі, бо одразу дає оцінку знанням і пояснює, чому відповідь неправильна. Наприкінці кожної теми учні виконують тематичні тестування. При потребі учень може проконсультуватись з викладачем. Для цього лише потрібно зробити запит.
Можете розповісти детальніше про консультації викладачів?
На платформі є розклад консультацій, який складає педколектив школи. У зазначений час кожен учень може підключитись до загальної консультації і запитати у викладача все, що його цікавить. Є пакети, які передбачають індивідуальні консультації. Але найбільшою популярністю користуються спеціальні чати для запитань. Там учні постійно ставлять запитання і викладач відповідає їм в реальному часі. Так набагато зручніше.
А розкладом навчання керує вчитель чи учень?
Є відома цитата античного філософа Епіктета, який казав: “Не вірте тим, хто стверджує, ніби освіта — привілей вільних людей. Вірте філософам, які кажуть, що тільки освічені люди вільні”. Форма дистанційного навчання — це привілей вільних людей. Учні можуть самостійно планувати час занять, який гармонійно впишеться в їх життя.
Різниця між очним форматом (про який власне, говорив Епіктет) і дистанційним — це синхронний і асинхронний способи навчання. При синхронному учень мусить прийти на 9 ранку до школи та слухати вчителя. А в нас навчання асинхронне. Дитина не залежить від вчителя. Є лише рекомендований розклад навчання та розклад консультацій. Час для навчання дитина обирає сама.
При створенні вашої школи використовувався іноземний досвід?
Так, звичайно! Іноземні дистанційні проекти були у фокусі нашої уваги, це перше, що ми зробили, коли вирішили створити школу дистанційного навчання. Але головною рушійною силою було те, що ми створювали школу також і для своїх дітей, а тому прагнули досягти найкращих результатів у всьому – щоб було цікаво та зрозуміло дітям і інформативно для батьків.
Тому в результаті створили свій варіант, зовсім не схожий на інші, бо він враховує все те що є найкраще на сьогоднішній день та якість і зручність для усіх користувачів.