Пам’ять на колесах: у Києві шукають спосіб зберегти трамвай часів Другої світової, – ФОТО
Київська транспортна спільнота (КТС) звернулася до КП “Київпастранс” із проханням зберегти рідкісний електротяг ЕЛ-1, який знаходиться на території старого Дарницького трамвайного депо. Активісти пропонують передати цей унікальний транспортний засіб до музейної колекції, аби захистити його від занедбання.
Про це йдеться на сторінці спільноти в Facebook.
У Києві намагаються врятувати унікальний трамвай, Фото: КТС
Не забувайте підписуватись та читайте новини в нашому Telegram-каналі «Головні новини Києва – 44.ua».
Велике прохання до Київпастрансу зберегти цей трамвай та, по можливості, передати його в музей, — йдеться у зверненні КТС, опублікованому на сторінці спільноти у Facebook.
Користувачі соцмереж зазначають, що один із таких електротягів уже було втрачено. Він знаходився на території Подільського депо, але не зберігся.
У Києві намагаються врятувати унікальний трамвай, Фото: КТС
Електротяг ЕЛ-1, побудований у 1942 році на базі німецького локомотива серії ЕТ-4, був адаптований до місцевих умов на Київському трамвайному заводі. Його призначенням була робота на промислових і міських маршрутах столиці, що зробило його важливою частиною транспортної інфраструктури Києва.
Особливістю ЕЛ-1 є кабіни управління в обох секціях, що забезпечує зручність експлуатації на коротких маршрутах. Цей транспортний засіб відображає інженерний підхід періоду Другої світової війни, коли модернізація здійснювалася в умовах обмежених ресурсів.
За час експлуатації електротяг працював у кількох трамвайних депо столиці, зокрема в депо імені Шевченка та Дарницькому депо. Нині ЕЛ-1 вважається рідкісним раритетом і важливою частиною історії міського транспорту Києва.
Як ми раніше повідомляли, КП “Київпастранс” придбало п’ять нових трамваїв за 480,59 млн грн. 19 листопада КП уклало угоду з ТОВ “Татра-Юг” на постачання п’яти нових трисекційних трамваїв К1Т306. Загальна вартість контракту — 480,59 млн грн, тобто близько 2,32 млн доларів за кожен вагон.