Неякісна освіта, «не таке» свідоцтво і не тільки: ТОП міфів про дистанційну освіту
Якісні знання дитина можна отримати лише у звичайній школі. Свідоцтво видане дистанційною школою не приймають у вузах. Учень дистанційки навіть не знає своїх однокласників. Ці та інші міфи ексклюзивно для 44.ua спростувала директор дистанційної школи “Атмосферна школа” Тетяна Серебрянська.
Міф перший: дистанційна освіта неякісна
Деякі батьки вважають, якщо дитина не відвідує школу фізично, це автоматично веде до зниження якості освіти. Це хибне уявлення про дистанційну форму навчання. Простий приклад: якщо учень дистанційної школи не зміг засвоїти тему уроку і не виконав контрольну роботу — навчальна платформа це зафіксує і ментор поінформує як учня так і батьків. Тобто дитина мусить сісти і якісно відпрацювати тему. У офлайн-школі ніхто не буде чекати учня, який не встиг розібратись в темі уроку.
Наступного дня вчитель просто прочитає нову тему. Також гарантом якості знань при дистанційній формі навчання є автоматична система оцінювання. Кожна тема завершується тематичним тестуванням, за виконання якого учень отримує об’єктивну оцінку. Це оцінка за реальні знання, а не за красиві очі.
Якщо ж оцінка не влаштовує учня, він може переписати роботу, що сприяє кращому закріпленню знань. На додачу платформа здійснює контроль за навчанням дитини і щотижня публікує звіт успішності в батьківському кабінеті. А ще за дистанційним процесом навчання дитини стежить викладач-ментор.
Міф другий: дистанційна освіта не сприяє соціалізації
Не дивлячись на те, що учні дистанційної школи не збираються щодня у класі, вони прекрасно спілкуються в месенджерах, а також взаємодіють через форуми та відеоконференції. Подібний вид спілкування дуже подобається сучасній молоді. Крім того, наші ментори постійно залучають учнів до спеціальних онлайн-проєктів, де також можна поспілкуватися. Поза навчанням ми радимо учням приєднуватися до онлайн-гуртків по інтересах (ці опції також є в дистанційних школах).
До війни ми влаштовували офлайн-екскурсії, що теж сприяло соціалізації учнів. Тому не вірте, якщо вам скажуть, що на дистанційці діти не знають своїх однокласників. Добре знають, щодня спілкуються, знаходять друзів і навіть зустрічаються офлайн. Можливо при такій формі навчання відбувається навіть більш якісна соціалізація, оскільки дитина обирає спілкування керуючись своїми уподобаннями та інтересами.
Міф третій: дистанційні школи не видають свідоцтво державного зразка
Це справжнісінький міф. Якщо школа дистанційного навчання має ліцензію відповідно до вимог Міністерства освіти та науки України, то її учні отримують свідоцтва про загальну середню освіту державного зразка. Свідоцтва звичайної школи й дистанційної між собою відрізняються хіба що назвою навчального закладу, який зазначений у документі.
Додам, що відмітки про форму навчання — очну чи дистанційну — у свідоцтві немає. Хочу спростувати ще один міф: буцімто зі свідоцтвом дистанційної школи неможливо вступити до вищого навчального закладу. Кілька років підряд учні нашої школи вступають не тільки до українських вишів, а й до закордонних. Свідоцтва дистанційних шкіл чудово котуються у Британії, Канаді та США.
Міф четвертий: дистанційка не сприяє розкриттю талантів учня
Дистанційна школа дає батькам набагато більше інформації для роздумів про дитину та її можливості, ніж звичайна школа. У офлайн-школі батьки дізнаються про успіхи дитини раз на місяць, коли відвідують класні збори. Дистанційні школи надають статистику про навчальний процес щотижня. На практиці, це виглядає так: в особистий батьківський кабінет приходить звіт, у якому міститься інформація про навчання дитини. На основі цих даних досить просто зробити висновки щодо того, які предмети подобаються дитині більше, а які менше.
Статистика допомагає батькам побачити сильні сторони своєї дитини і скерувати її у потрібному напрямку. Ще один плюс платформи — вона дає можливість кожному учню побудувати індивідуальну траєкторію навчання.
Якщо дитині подобається математика — після перегляду відеоуроку вона може відкрити опорний конспект, який містить велику кількість фактів, а також до кожного уроку є багато джерел та посилань. Або ж зробити запит на онлайн-консультацію з викладачем, щоб поставити йому свої питання. Іншими словами платформа дає учню можливість прокачати свої таланти.
Міф п’ятий: під час навчання у дитини виникатимуть технічні проблеми
Навчальна платформа досить проста в користуванні. Якщо дитина проведе на платформі кілька годин — вона інтуїтивно зрозуміє принцип її роботи. Практично у всіх потужних школах дистанційного навчання 24 години на добу та сім днів на тиждень діє технічна підтримка. У будь-який момент спеціалісти можуть дистанційно налаштувати комп’ютер дитини.
Навіть під час війни, кілька сотень учнів нашої школи навчаються дистанційно, тимчасово проживаючи на окупованих територіях. Наші спеціалісти допомагають їм потрапити на платформу і навчатися у той невеликий період, коли у них є інтернет.
Тож обирайте якісну дистанційну школу — це закриє технічну сторону питання. Як показує практика, до техпідтримки батьки звертаються лише у перші дні навчання. У подальшому жодних питань не виникає.