Експорт українського зерна спровокував багатоденний затор у Чорному морі: подробиці
Експорт зерна з України спровокував багатоденний затор у Чорному морі біля Дунаю. Близько 100 суден, що йдуть за українським зерном, застрягли у румунському порту Суліна. Вони очікують на проведення через Сулинський морський канал. Але Румунія не встигає оформляти їх.
Про це повідомляє Forbes.
Україна через морські порти експортувала понад 70% усіх вантажів на загальну суму близько $47 млрд. Після початку повномасштабної війни, розвʼязаної росією, всі українські порти, окрім дунайських, припинили роботу.
Зараз Сулінський морський канал — це найзручніший і найглибший шлях до дунайських портів України, Румунії та Молдови. Але через високе навантаження там застрягли 100 суден, майже третина яких мають вивезти зернові вантажі з українських портів на Дунаї.
«У Румунії не вистачає лоцманів для проведення суден каналом, бо вони не були готові до збільшення українського вантажного трафіку», – пояснив засновник консалтингової компанії The Charterers Олег Солодухов.
Через війну українські порти на Дунаї збільшили кількість вантажовідправлень у чотири рази. Тепер на них припадає 24% експорту.
Румунська сторона проводить каналом не більше пʼяти суден на добу – це в рази менше, ніж потрібно. Кілька тижнів тому час очікування черги на прохід каналом складав майже тиждень. Кожну добу затор зростає. Судно, яке стане на рейд сьогодні, має чекати своєї черги на прохід каналом близько двох-трьох тижнів.
14-денний простій у гирлі Дунаю коштує власникам вантажів близько третини вартості фрахту.
«Тепер судновласники нараховують час фрахту не з моменту заходу до порту, а з моменту потрапляння до затору», – розповів Солодухов.
Це призводить до додаткових втрат у $150 000–200 000 на партії 3000–6000 т будь-якого вантажу.
В Мінінфраструктури України запропонували Румунії кілька варіантів розблокування каналу:
- збільшити період дозволеного руху суден на дві години, тому що зараз канал працює лише в світлу частину доби;
- дозволити прохід суден у нічний час на випадок затору;
- збільшити максимально допустиму швидкість;
- оформляти вхідні судна на рейді, поки вони очікують суднозаходу, а не в самому порту Суліна;
- залучити до прикордонно-митного обстеження в порту Суліна додаткові причали для забезпечення обстеження одночасно не менше шести суден;
- здійснювати рейдову перевалку в портах Суліна та Констанца, а також на 61 милі річки Дунай;
- перебазувати лоцманів із закритих українських портів разом із катерами до Румунії.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію