Комфортні автобуси з камерами в салоні та GPS-трекерами: влада пообіцяла реформувати перевезення після підвищення тарифу
У громадському транспорті Полтави підвищили тариф до 6 і 8 грн. Влада розповіла, які покращення отримають мешканці міста від подорожчання
Кволий протест
Сьогодні вранці партія «Свобода» зібрала під стінами Полтавської міськради мітинг проти підвищення вартості проїзду в громадському транспорті. Саме в цей день виконавчий комітет затвердив нові тарифи за проїзд у громадському транспорті — 6 грн у тролейбусах та 8 гривень в автобусах.
Попри важливість питання транспорту, акція виявилася небагатолюдною. Прийшли представники «Свободи» Юліан Матвійчук, колишній депутат облради Анатолій Ханко, колишній депутат міськради Тарас Синяговський, представники молодіжного крила партії «Сокіл». Крім партійних прийшло кілька пенсіонерів і журналістів. Порядок охороняла поліція.
«Свободівці» Анатолій Ханко та Тарас Синяговський
Юліан Матвійчук повідомив про мету акції:
— Ми підтримуємо збільшення тарифу 4 грн в тролейбусі й 6 грн в автобусі. Свої розрахунки ми зробили на основі того, який тариф у містах, що по населенню схожі на Полтаву. Наприклад, Тернопіль, там тролейбуси по 5 грн, автобуси по 6 грн. Громадський транспорт немає бути рентабельним, він має бути дотаційним для громадян. Для того щоби було ще комфортніше, водиться диференційований тариф — містяни платять менше, ніж туристи. Причому спочатку потрібно ввести електронний квиток, а потім збільшувати тариф. Бо коли введуть електронний квиток, виконком ще раз збільшить тариф до 10 грн.
Е-квиток мали запровадити у місті ще у 2019 році. Тоді конкурс виграло дніпровське підприємство «Укр-Спец-Софт». Однак валідатори в тролейбусах і автобусах містяни так і не побачили. За словами колишнього заступника міського голови Олексія Чепурка, не було політичної волі приймати новий диференційований тариф. У владі тоді були і депутати «Свободи».
На запитання, чи не відчуває партія відповідальності за незапровадження е-квитка, Юліан Матвійчук відповів:
— Тоді нам треба було мати свого заступника ЖКГ, ми не можемо відповідати за «Рідне місто». Ми тоді працювали разом, але не відповідали за ЖКГ. Ми тоді підтримували підняття тарифу на 1 грн, але «Рідне місто» не довело справу до кінця.
Прийняття нових тарифів
О 10 годині ранку розпочалося засідання виконавчого комітету. Коли дійшли до збільшення тарифу на проїзд, то представник «Свободи» Дмитро Бурмака, запропонував зняти питання розгляду й довивчити його.
Олександр Мамай: Питання вивчаємо декілька місяців. Часу було достатньо. Порівняльна таблиця всіх міст обласних центрів: в Тернополі тролейбуси по 6 грн, із Картою тернополянина 5 грн. Рівне, тролейбус — 6 грн, Луцьк — 5 грн, Запоріжжя — 6 грн, Хмельницький — 6 грн, Чернівці — 6,40 грн, Миколаїв — 6 грн, Київ — 8 грн, Львів — 10 грн.
Юліан Матвійчук: Ми приймаємо без диференційованого тарифу. Коли електронний квиток запровадять, то тариф ще піднімуть.
Юліан Матвійчук та Максим Боровков
Олександр Мамай: Тариф поки що зростати не буде. Якщо зростатиме, це знову регуляторний акт, винесуть на виконком. Просто так не зросте. Електронний квиток ми вводити будемо. Карта полтавця у нас буде. Диференційований тариф буде. І після того, як буде ведений електронний квиток, та структура, яка виграє, буде брати 10% комісії. З 6 грн братиме 60 копійок, з 8 грн — 80 копійок.
Вадим Ямщиков: Чи зміниться щось в якості перевезень і чи вийдуть завтра якісні маршрутки? У Тернополі хороша техніка і вони стали комунальні. Тариф ніколи не буде обґрунтованим, це надання соціальних послуг. В жодній країні громадські перевезення не приносять прибутку містам. Навіть не думайте про це і забудьте.
Олександр Мамай: Прибуток і 10 грн не принесе. Ми поставимо валідатори, подивимося: який транспорт куди їзди, який пасажиропотік. Тоді зробимо на виконкомі реформування цього транспорту. Більше ніж 160 млн грн дотація «Полтаваавтоелектротрансу» в рік. А приватні перевізники як працюють? Приватні перевізники тільки під чорним прапором можуть працювати, аби бути без збитку. Я хочу, щоб всі у Полтаві їздили безкоштовно, але такого не буде.
Олександр Мамай
В результати за підвищення тарифу проголосували 22 члени виконкому. Проти проголосували тільки Дмитро Бурмака та представник «Партії простих людей Сергія Капліна» Євгеній Солтус.
Обіцянки влади: Всі машини на EasyWay, камери в салоні, комфортні автобуси
Заступник міського голови Валерій Пархоменко розповів, що зміниться у траспортній сфері після збільшення тарифу:
— Ми повністю відійдемо від розрахунків готівкою. Зменшимо кількість маршруток, перейдемо на великогабаритний транспорт. В умовах конкурсу по кожному маршруту буде вказана кількість великогабаритних автобусів. Я думаю на 40% скоротиться кількість маршруток.
Електронний квиток унеможливить перегони маршрутників. У валідаторах будуть виписані маршрути й водії будуть рухатися по тому графіку, який прописаний у маршруті. За цим слідкуватиме система спостереження. На зупинках ми встановимо пункти поповнення карточок, встановимо монітори.
Маршрутки можуть вискочити під чорним прапором і втекти, а так він буде рухатися по графіку. У кожному транспорті буду GPS-навігація, а ми будемо за ними слідкувати. Дані про місцеперебування транспорту транслюватимуться на EasyWay. По електронному квитку у нас передбачені камери відеонагляду у кожному автобусі й тролейбусі.
Валерій Пархоменко
Залишається тільки сподіватися, що ці амбітні плани реалізують. До намірів влади — багато запитань. І раніше були вимоги щодо великогабаритних автобусів, GPS-навігації, дотримання графіку. Але попри порушення з боку перевізників із ними продовжували підписувати договори, бо хто зможе у повній мірі замінити перевізників Юрія Лупаєнка або Михайла Костова? А про розширення автобусного парку для комунального підприємства мова навіть не йде.
Ще минулого року полтавські перевізники закупили великі комфортабельні автобуси, але не випустили їх на маршрут через нерентабельність. Через відсутність коштів полтавські приватні перевізники припинили трансляцію місцеперебування своїх машин на EasyWay.
До того самі перевізники говорять, що в нуль вони вийдуть при тарифі у 10 грн. Якщо запроводять електронний квиток, то вони не отримають з квитка і 8 грн, оскільки 10% забере оператор.
Нагадаємо, рішення про підвищення вартості проїзду набудуть чинності на наступний день після їх публікації у газеті «Полтавський вісник», новий номер якого вийде у п’ятницю, 16 липня. Тобто полтавці оплачуватимуть проїзд у громадському транспорті за новими тарифами вже з суботи 17 липня.
, «Полтавщина»