Gorozhanin.com.ua

У центрі Полтави завершують ремонт покриття на двох зупинках: мешканці скаржаться на недоліки

17 декабря
00:39 2024

Пасажири поскаржилися на нерівно покладену плитку та обмежену інклюзивність на двох оновлених зупинках у центрі Полтаві

У жовтні цього року управління ЖКГ Полтави замовило поточний ремонт двох зупинок:

  • на вул. Соборності (поблизу кінотеатру ім. Котляревського), вартість робіт — 3 866 088 грн;
  • на вул. Європейській (від будівлі №6 до будівлі №8), вартість робіт — 1 125 506 грн.

Роботи виконує компанія «Грандбуд+», яка була єдиним учасником торгів, запропонувавши знижку в 39 тис. грн від очікуваної вартості. Власником і директором компанії є Олександр Артемов. Підприємство також займається облаштуванням сектору почесних поховань і монтажем пам’ятників, вартість яких становить близько 300 тис. грн за комплект з граніту.

Основна частина робіт із ремонту зупинок уже виконана: покладено подушку зі щебеню, встановлено бордюри, укладено плитку. Залишається завершити роботи та засипати стики між плиткою піском. Наразі роботи зупинилися через мороз та сніг.

Однак мешканці міста вже виявили низку недоліків.

Великі зазори між плитками

Дефекти особливо помітні біля бордюрів, де зупиняється транспорт. У деяких місцях щілини настільки великі, що в них можна вставити пачку цигарок. Плитка «гуляє», якщо на неї наступити, а подекуди її можна витягти руками. Наразі ці недоліки менш помітні через сніг, що заповнив проміжки.

Звичайні бордюри замість кассельських

Необхідність ремонту керівництво Полтави пояснило тим, що потрібно зробити зупинки доступними для людей з інвалідністю. Проте, наразі не зрозуміло, де саме ця інклюзивність, про яку говорили чиновники.

На зупинках встановлюють звичайні бордюри із гострими кутами. На вулиці Європейській тролейбус може впритул під’їхати до платформи та відкинути пандус, щоби по ньому спустилася людина на візку.

А ось на зупинці «Корпусний сад» так не можна: тролейбуси стають за метр чи більше від найближчого бордюру. Притиснутися до платформи не дає контактна лінія, яка занадто далеко від зупинки. В інших містах України вже встановлюють кассельські бордюри. Це спеціальний тип бордюра, що дає змогу автобусам і тролейбусам під’їхати впритул до платформи. Водій відчуває платформу, але в той же час не боїться подряпати корпус автобуса.

Кассельські бордюри, які вже використовують у Вінниці та Львові

Разом із правильною висотою платформи, низьким рівнем підлоги салону і функцією кнілінгу (нахилу кузова) це дає змогу користувачам колісного крісла потрапити в транспорт без пандусів і сторонньої допомоги.

Клаптикова інклюзивність

Чиновники обіцяли зробити зупинки доступними для людей на візках. Однак, підходи до платформ не облаштовані належним чином.

Наприклад, до зупинки «1100-річчя Полтави» прокладено пандус із боку ресторану «Кіото», але далі на пішоходів чекають бордюри. На інших ділянках взагалі є ями або високі бордюри, що зводить нанівець зусилля щодо забезпечення інклюзивності.

З’їхати з тротуару на візку по цьому бордюру без проблем не вийде
З’їзд від податкової у напрямку центру повністю зруйнований

Директор «Грандбуд+» Олександр Артемов повідомив у коментарі «Полтавщині», що ще не бачив дефектів і не може їх коментувати. За його словами, якщо роботу виконано неякісно, її не прийме технічний нагляд.

Нагадаємо, технічний нагляд в управлінні ЖКГ Полтавської міськради очолює Леонід Бабіч, батько секретаря міськради Катерини Ямщикової.

Позиція Полтавської міськради

«Раніше члени ради безбар’єрності зверталися до міської ради з проханням облаштувати ці зупинки відповідно до норм доступності. Наразі проводяться роботи з укладання тротуарної плитки. Роботи виконуються лише за сприятливих погодних умов, тобто у суху погоду. Крім того, для покращення якості та довговічності основи використовується армування шарів покриття геотекстилем, що є важливим навіть у зимовий період.  

Роботи поки що не завершені та не оплачені. Відділ технічного нагляду управління ЖКГ має перевірити їх якість. Підрядник отримає оплату лише після підтвердження належного виконання робіт. У разі виявлення недоліків, підрядник зобов’язаний їх виправити без додаткових витрат із міського бюджету. Завершення робіт заплановане до кінця 2024 року.  

Оскільки роботи є поточним ремонтом, до їхньої вартості не входить заміна бордюрів, що суттєво здорожчало б проєкт. Кільце потребує капітального ремонту, тому після перемоги в процесі капітального ремонту кільця буде здійснюватися заміна бордюрного каменя», — йдеться у повідомленні, яке оприлюднила пресслужба Полтавської міської ради.

Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/acoareis/public_html/wp-content/themes/legatus-theme/includes/single/post-tags.php on line 5
Share

Статьи по теме

Последние новости

Якою буде погода у Харкові сьогодні

Читать всю статью

Мы в соцсетях

Наши партнёры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

Наша цель – ваш комфорт: EA-LOGISTIC – гарантия эффективных международных грузоперевозок.