Gorozhanin.com.ua

Telegram-канал «Полтава Сирена» на 200 тисяч підписників перетворюється на новинний паблік — хто його веде

21 августа
17:00 2023

ДСНС передало команді Дмитра Луніна Telegram-канал «Полтава Сирена» з 200 тисячами підписників. Днями на каналі окрім сповіщень про повітряну тривогу почали публікувати новини

Цими вихідними мешканців здивували повідомлення в Telegram-каналі «Полтава Сирена». Разом зі сповіщеннями про повітряну тривогу почали з’являтися новини: «Пенсіонер виїхав на зустрічну смугу та зіштовхнувся з мікроавтобусом», «У Лубнах підліток хотів вкоротити собі віку через сварку з дівчиною». Це типові заголовки новинного пабліка, але дуже дивно їх бачити у каналі, який попереджає мешканців про ракетну небезпеку.

Канал «Полтава Сирена» був створений 27 лютого 2022 року. На початку війни мережу подібних Telgram-каналів створили управління ДСНС в різних областях. Наразі на каналі «Полтава Сирена» майже 204 тисяч підписників — це лідер серед інших Telegram-канал у Полтавській області.

Перші три місяці канал «Полтава Сирена» був у підпорядкування рятувальників. В травні 2022 року канал передали в підпорядкування ОВА на прохання військової адміністрації.

Офіційне пояснення — ОВА першою отримує сповіщення про тривогу. Хоча на практиці, як і більшість інших каналів, «Полтава Сирена» просто публікує автоматичні сповіщення, отримані через API проекту «Повітряна тривога» — спільної розробки Мінцифри, Ajax Systems та Stfalcon.

Дані факти наводять на думку, що Telegram-канал «Полтава Сирена» може використовувати начальник Полтавської ОВА Дмитро Лунін. В пресслужбі Дмитра Луніна повідомили, що не займаються Telegram-каналом «Полтави Сирна» і «якщо щось там було, то це зроблено іншими людьми».

ІВ «Полтавщина» нічого не стверджує, але в інформаційній орбіті Полтавської ОВА перебувають чотири найбільші полтавські Telegram-канали: «Полтава Сирена» (203 тисячі), «Труха Полтава» (143 тисячі), Полтавська ОВА (122 тисячі), «Доброго вечора, ми з Полтави» (68 тисячі).

«Труха Полтава» регулярно публікує офіційні повідомлення Дмитра Луніна, постійно його хвалить, натомість критикує його опонентів, наприклад, Олександра Мамая. Коли останнього відсторонили від посади міського голови, політика із каналу майже зникла, залишилась лише поодинока критика Андрія Карпова. Автор каналу деякими публікаціями сам себе видав. Наприклад, публікація про перший сніг датована груднем 2022 року. Відео знято із салону автомобіля, який припаркований прямо перед Полтавською ОВА, де залишаються лише службові автомобілі.

Сам Дмитро Лунін причетність до каналу «Труха Полтава» заперечив. В липні під час брифінгу він заявив, що «Труха Полтава» публікує недостовірну інформацію, зокрема й про прильоти, чим шкодить країні. Дмитро Лунін порекомендував не читати цей канал, автор якого «знаходиться за кордоном».

Дочірній проект «Трухи» — Telegram-канал «Доброго вечора, ми з Полтави». Ці канали рекламують один одного й у них один на двох рекламний менеджер. Схожа політика й щодо повідомлень військової адміністрації.

Аналогічна ситуація сталася із Telegram-каналом «Сирена Кременчук» (78 тисяч підписників), який періодично репостить повідомлення міського голови Кременчука Віталія Малецького та офіційні новини міськради.

Telegram-канали — цінний ресурс, який може вплинути на хід виборів чи якихось політичних дій. Якщо 100 разів повторювали, що Петров «скотиняка», а Іванов приймає правильні управлінські рішення, то у підписників ця інформація закарбується в голові й буде надалі транслюватися, як власна думка. Чим більше Telegram-каналів, тим більше можливостей «правильно» сформувати настрої електорату.

Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/acoareis/public_html/wp-content/themes/legatus-theme/includes/single/post-tags.php on line 5
Share

Статьи по теме

Последние новости

У Дніпрі стартував сезон ялинкових базарів: як обрати легальну ялинку

Читать всю статью

Мы в соцсетях

Наши партнёры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

Наша цель – ваш комфорт: EA-LOGISTIC – гарантия эффективных международных грузоперевозок.