У Полтаві на базі підприємств Івана Іванова можуть створити транспортну монополію: застереження перевізників та спростування влади
Перевізники занепокоєні тим, що сфера транспортних перевезень у Полтаві може бути монополізована. Великим та середнім підприємствам доведеться або взагалі покинути ринок, або піти під своєрідний «дах» монополії. Окремі із них заявили про це відкрито
Минулої п’ятниці у ТОВ «Євробус Полтава» забрали маршрути № 21 (Кільцевий) та № 24 (Південний вокзал — Алмазний — Половки — Південний вокзал). На кожному орієнтовно працювало по 13 автобусів. За інформацією «Полтавщини», маршрути передадуть пулу підприємств (головним є ПП «Вежа-1»), який контролює перевізник Іван Іванов.
Така сама операція готується на осінь, але стосовно маршрутів, які наразі обслуговують підприємства Юрія Лупаєнка (або пов’язані із ним). Мова йде приблизно про 20% ринку та 40 транспортних засобів. На черзі — середні перевізники — «Норд-Ост», «Делко Компані», ФОПи Шевчук та Мусієнко, кожен із яких має до 10 транспортних засобів. У вільному плаванні можуть залишити дрібних перевізників, які мають по 2 маршрутки і обслуговують маршрути, наприклад, на Лісок.
До слова, наразі в Івана Іванова — 60% ринку, при цьому він легалізується у Полтавській міськраді через систему тимчасових договорів. Контролює підписання договорів перший заступник міського голови Валерій Пархоменко, який майже гарантовано зберіг за собою посаду у новій конфігурації влади.
Скоріше за все, після зміни влади у Полтаві, процес «депіратизації» маршруток Іванова пришвидшився і незабаром завершиться. Монополія може поглинути 90-95% ринку перевезень. Після чого можна повторити за одним героєм із радянської фантастики: «Мы не бандиты, мы благородные пираты».
У липні перевізник Галина Залізняк уже заявляла «Полтавщині» про необхідність платити за «дах» по 5 тис. грн з маршрутки щомісячно.
Сьогодні вона прогнозує наслідки створення монополії для Полтави та полтавців:
— Наслідки для міста будуть такі: не замовник послуг, а їхній виконавець — Іванов — буде диктувати свої правила. По-перше, це стосуватиметься тарифів: 10-15-20 грн. Ніхто не зможе нав’язати свою волю монополії, бо вона страйком може зупинити усі перевезення. Велика кількість маршруток також загальмує створення великого комунального автотранспортного підприємства, про яке заявляла міська влада.
Для пасажирів, звичайно, не зникне проблема якості обслуговування та графіків. Про тарифи ми вже згадували.
Зиск отримує тільки монополія. За моєю інформацією, хлопці розраховують мати з кожної маршрутки 15 тис. грн щомісяця.
Секретар Полтавської міськради Катерина Ямщикова повідомила «Полтавщина», що на наступному тижні проведе відкриту зустріч із перевізниками. По-перше, вона вислухає їх: про проблеми та перспективи. По-друге, донесе думку громадськості про розвиток галузі. Щодо чуток про монополізацію, то відкрите спілкування має зняти усі побоювання перевізників.
, «Полтавщина»