За місяць будівництво полтавської частини «бетонки» Н-31 здорожчало на мільярд гривень
З 2017 року в Україні триває будівництво 137 км швидкісного шляху національного значення Н-31 Дніпро — Царичанка — Кобеляки — Решетилівка.
З них — 58 км у Дніпропетровській області та майже 80 км у Полтавській області. Зведення автобану дозволить зекономити під час поїздки з Дніпра до Києва майже 2 години часу. Полтавська ділянка траси, зокрема, цікава тим, що має бетонне покриття замість традиційного асфальтового.
У липні 2020 року, інспектуючи будівництво, заступник голови Офісу Президента Кирило Тимошенко, тодішній голова Укравтодору Олександр Кубраков та голова Полтавської ОДА Олег Синєгубов в унісон запевняли журналістів, що усі роботи будуть завершені «до кінця року, а на початку 2021 року дорога буде здана в експлуатацію».
Втім, будівництво так повністю і не завершили ні у 2020-му, ні у 2021-му, ні у 2022-му.
На початку 2022 року Укравтодор отримав фінансування у понад 728 млн грн на завершення будівництва полтавської частини траси Н-31. Але усі ці гроші освоїти не встигли — через повномасштабне вторгнення росіян усі великі інфраструктурні проекти стали на паузу.
Втім, «паперова» частина роботи Служби автомобільних доріг у Полтавській області не зупинилася.
Так, відповідно до даних системи Prozorro, впродовж травня-грудня була перерахована у бік збільшення вартість 10 договорів на зведення окремих ділянок дороги, укладених протягом 2017-2019 років.
А упродовж останнього місяця САД уклав ще 6 договорів з турецьким «Онуром», одеським «Ростдорстроєм» та донецьким «Альткомом» на додаткові роботи вартістю понад 976 млн грн. Вони, в першу чергу, стосуються обходів Кобеляк та Решетилівки та мають термін виконання «до кінця 2023 року».
Наразі, відповідно до усіх оприлюднених у Prozorro договорів, будівництво 80 км полтавської частини траси Н-31 оцінюється у 15,5 млрд грн.
Остання публічна обіцянка щодо Н-31 була оголошена у червні першим заступником голови «Укравтодору» Андрієм Івком: «Ми завершимо цей проект, завершимо після війни обов’язково. І досить швидко». За його інформацією, наразі залишилося побудувати 3 з 80 км траси на території Полтавщини та 28 з 58 км на території Дніпропетровщини.
Поки ж траса не здана в експлуатацію, на ній відкритий технічний рух, який часто завершується ДТП з травмуваннями та смертями.
, «Полтавщина»