Метрополітен Харкова. ТОП-10 цікавих фактів про місцеву «підземку», — ФОТО
Десять цікавих фактів про Харківське метро.
Метрополітен Харкова — основний спосіб пересування для багатьох містян, а з початком повномасштабної війни ще й надійне укриття від ворожих обстрілів. Харківську «підземку» запустили у 1975 році, на той момент вона стала другою в Україні після київської. І це лише один з цікавих фактів, про який могли не знати навіть корінні харків’яни.
Редакція сайту 057 розповідає десять цікавих фактів про Харківське метро.
Найглибша станція
Найглибшою станцією Харківського метрополітену є станція «Пушкінська». Її глибина — близько 35 метрів.
Перший день
В перший день роботи у 1975 році поїзди Харківського метрополітену перевезли 413 тисяч пасажирів.
Найкоротший перегін
Найкоротшим перегоном Харківської «підземки» є перегін «Архітектора Бекетова» — «Держпром». Його довжина — 771 метр, а час руху поїзду між станціями складає 1 хвилину 50 секунд.
«Класичний трикутник»
Харківське метро побудоване за «хитрою» схемою «класичного трикутника». Вона дозволяє пасажирам робити лише одну пересадку.
Найдовший перегін
Найдовшим перегоном Харківського метрополітену є перегін «Київська» — «Академіка Барабашова». Його довжина — 2407 метрів, а час руху поїзду між станціями складає 3 хвилини 15 секунд.
Мільйонний харків’янин
Причиною будівництва Харківської «підземки» є мільйонний містянин. У 1962 році Харків став містом-мільйонником і за негласними «совковими» стандартами міг розраховувати на дозвіл будувати у себе метро.
Середня швидкість
Середня швидкість поїздів Харківського метро становить 35,6 кілометрів на годину. Хоча до 1990 року поїзди рухалися із середньою швидкістю 42,1 кілометри на годину.
Студенти-будівники
Харківський метрополітен будували не лише професійні робітники, а й студенти харківських вишів, учні ПТУ і технікумів. Такі «студентські» бригади практикувалися весь період будівництва.
Чотирьохвагонні поїзди
З 15 липня 2001 по 15 січня 2003 року на Олексіївській лінії Харківської «підземки» курсували тільки чотирьохвагонні поїзди. Таке нововведення прийняли через низький пасажиропотік і необхідність капітального ремонту поїздів.
Місця станцій
Спочатку станцію Харківського метро «Центральний Ринок» планували зробити у районі Благовіщенського собору. В то же час станцію «Площа Конституції» планувалася в районі ресторану «Центральний».