«На гривень триста можна тикати спокійно» — чи можуть водії маршруток обманювати оператора е-квитка
Пасажири зафіксували, як водій приватного автобуса кілька разів поспіль пробив квитки через термінал, хоча пасажирів поряд не було. Для чого так роблять водії й чи можуть вони обманути «систему»
21 жовтня у телеграм канал «Транспорт Полтави» опублікували відео на якому видно, як водій маршрутки № 57 кілька разів пробиває своєю транспортною карткою квитки на валідаторі.
Автор відео дописав, що під час цього водій говорив:
«Ти ж розумієш, що буде компенсація? На гривень триста можна натикати спокійно. Я уже на тисячу двісті надрукував білетиків».
Дії та слова водія наштовхують на думку, що він якимось чином хоче обманути електронний пристрій. Лише не зрозуміло яким саме способом. Автор відео припустив, що, можливо, таким чином водії пробивають неіснуючих пільговиків, щоби отримати компенсацію. Хоча який сенс пробивати фіктивних пільговиків, якщо у маршрутку можуть зайти реальні пільговики? До того ж пільговики у Полтаві взагалі не мають траспортних карток, тому їхнє перебування у громадському транспорті Полтави ніяк не обліковується. Тим більше не відомо, чи сьогодні приватні перевізники отримують компенсацію за перевезення пільговиків. І якщо й отримують, то кількість перевезених пільговиків все одно жодним чином не обліковується і перевізник може написати будь-яку кількість у своїй документації.
Оператор е-квитка «Фарго Систем» це відео прокоментували наступним чином: 95% пасажирів не беруть квитки надруковані терміналом. Людина дала готівку водію і пройшла далі по салону на вільне місце. Так пропустивши кілька пасажирів, водій бере карту і пробиває відповідну кількість разів своєю траспортною карткою по терміналу. За словами оператора, єдине, що вигідно водіям, це взагалі не пробивати квитки.
В контексті цього не зрозуміло, про яку саме «компенсацію» говорив водій маршрутки.
Також у компанії заявили, що сьогодні на маршрут № 53 Г.Сталінграда — МБЗ виїжджає перевізник Юрій Шевчук. Його усунули із ринку минулого року, а у вересні знову уклали із ним договір.
Вчора три маршрутки Юрія Шевчука отримали мобільні термінали, а водії пройшли навчання поводження із новою технікою. За словами «Фарго Сістемс», це єдиний маршрут у Полтаві, який повністю обладнаний GPS і валідаторами.
Всього серед приватних перевізників Полтави 61 машина обладнана мобільними терміналами. 28 терміналів у перевізника Юрія Лупаєнка, 30 у «Євробус Полтава», і три термінали у Юрія Шевчука. Однак, не факт, що всі 61 маршруток із валідаторами виїжджають на маршрути, вони просто можуть стояти в гаражі.
Враховуючи, що у місті близько 150-200 одиниць приватного транспорту, мобільні термінали покривають тільки чверть, або максимум третину від потреби. Перевізники не поспішають їх встановлювати, бо не хочуть фіксувати всі свої прибутки та платити оператору е-квитка за обслуговування. Хоча встановлення валідаторів є обов’язковим згідно із договором, які укладають перевізники.
, «Полтавщина»