Gorozhanin.com.ua

Водіїв не вистачає: запорізькі перевізники розповіли про нестачу людей та для чого просять підвищити вартість проїзду

06 марта
05:05 2025

У Запоріжжі вартість проїзду в громадському транспорті крайній раз підвищували на початку 2022 році. Тоді було прийнято рішення встановити тарифи на рівні 10-14 гривень за одну поїздку. Аргументом перевізників було зростання вартості палива і запчастин та звільнення водіїв через низькі зарплати. Пройшло три роки. Тарифне питання постало знов. Але тепер вартість «стрибне» одразу на 5 гривень. Аргументи у перевізників — такі ж, як і тоді, єдине — нестача людей відчувається сильніше.

Далі в матеріалі 061.

Керівники двох транспортних підприємств, які обслуговують маршрути, що курсують в Комунарському та Шевченківському районах міста, поділились із журналістами своїми проблемами та розповіли, куди спрямують гроші, отримані після зростання тарифів.

НЕСТАЧА ЛЮДЕЙ ТА РОЗКОМПЛЕКТОВАНИЙ ТРАНСПОРТ

Керівник підприємства «Фенікс-авто» Леонід Фельський, водії якого працюють на міських маршрутах 2, 44, 74, 21, 6, говорить, що піднімати тариф треба було ще «вчора».

Водіїв не вистачає: запорізькі перевізники розповіли про нестачу людей та для чого просять підвищити вартість проїзду, фото-1

«Це підняття важливе. Плакати не хочеться…. зараз нам не важко, у нас так… проблемки не великі. Важко тим хлопцям, які знаходяться на фронті і воюють і забезпечують нам спокійне життя», — розпочав розмову підприємець.

Він каже, що разом з колегами прораховували тариф, всі витрати та інформацію подавали на управління транспорту міської ради.

«17 гривень — це не та сума, яка б мала бути, але це та, яка дасть нам можливість не зупинитись і не потонути зовсім. Тарифи більші за 20 гривень мали б бути і треба було вже давно це (підвищувати, — ред.) робити. Ми не можемо працювати в таких умовах», — говорить.

За його словами, саме падіння перевезень почалося ще задовго до війни. Воно почалось ще з початку епідемії коронавірусу.

«На початку карантину у мене працювало 90 водіїв, на початок війни їх було 58, на зараз — 34 водія працює. У мене 30% від того, що треба. Працювати нікому. Не вистачає водіїв, їх нема катастрофічно. Через те, що не вистачає водіїв, я сам сів за кермо автобусу і працював на 44-му маршруті. Людей нема, працював в мінус. Люди звільняються, зарплат таких, як хотілося б, немає. Будемо і далі зменшувати кількість транспорту на маршрутах і не тому що ми цього хочемо», — розповідає Леонід.

Він пояснює, що на його підприємстві стоїть 40 одиниць техніки, яка не задіяна зараз в перевезеннях пасажирів. Половина цієї кількості — розкомплектовано.

«Якщо трошки підніметься тариф, то є надія, що трошки зможемо «підтягнути хвости» і закомплектувати машини на випадок, якщо зʼявляться люди і водії і ми будемо випускати більшу кількість транспорту на обслуговування маршруту», — додає Леонід.

«Дійшли до того, що розбирали автобуси аби відремонтувати ті, що працюють на лінії. Розкомплектовували одні, аби відремонтувати інші», — підхоплює розмову начальник управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Запорізької міськради Михайло Скороходов.

За словами директора з фінансово-економічних питань КП «Запоріжелектротранс» Володимира Сухачова, підвищення ціни дасть провести ремонтні роботи рухомого складу.

«Будемо технічний стан рухомого складу приводити у відповідність. Будемо оновлювати лакофарбове покриття», — запевняє та додає.
— «На підприємстві є потреба у водіях: необхідно близько 30 водіїв трамваїв, трошки менше водіїв тролейбусу і 50 — водіїв автобусу. Крім того, зараз більше 10% водіїв хворіє. Нестача водіїв є критичною, але підприємство поки що справляється».

ЗАРПЛАТИ ВОДІІВ

Якщо трамвайно-тролейбусний парк говорить, що гроші, отримані від збільшення тарифів на перевезення пасажирів підуть на технічне обслуговування транспорту, то приватні підприємства все ж таки хочуть збільшити зарплату і дохід водія.

«Багато хлопців пішло воювати і ми вже поховали не одного з наших водіїв. І в нас низькі зарплати і ми не в змозі їх підняти. Зараз зарплата 12-15 тисяч. Хотілося б, хоча б до 20 тисяч підняти», — говорить Леонід Фельський.

Його колега, очільник «Юністар-авто» Олександр Бойко (підприємство працює на маршрутах 5,5а, 9, 20, 55) також запевняє:

«Ми теж перекинемо гроші на зарплату і на ремонт тих машин, що стоять. Більше ста водіїв у нас було і за час війни звільнилось більше 40 водіїв».

Водіїв не вистачає: запорізькі перевізники розповіли про нестачу людей та для чого просять підвищити вартість проїзду, фото-2

Обидва кажуть, що розуміють містян, які скаржаться на те, що в вечірній час дуже складно дістатися додому, бо транспорту майже немає.

«У нас по договору є великі штрафні санкції, якщо водій зʼїхав з маршруту. Скарг багато, знаємо. Ми нові графіки погодили. Дуже впевнений, що будемо працювати до 20:00 мінімум на 20 маршруті», — каже Бойко.

Щодо пільгового проїзду, то перевізники в один голос запевняють, що його ніхто не відміняв і він залишається, як і був. У той же час, з бюджету на компенсацію пільгового проїзду на одне підприємстві виділяється 1275 грн на гривень на місяць.

«У мене такі маршрути, де я не дуже радий збільшенню тарифу. Чому? Бо тільки збільшиться тариф, збільшиться пільгова категорія. Наприклад маршрут # 2. Там транспорту комунального нема. Весь тягар пільгових категорій лягає на нас», — починає перераховувати маршрути один з перевізників, намагаючись пояснити, що 1275 грн на місяць, то зовсім мізерна сума компенсації.

Раніше 061 повідомляв, що нові тарифи в транспорті будуть діяти вже з 10 березня.

Цей матеріал опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключною відповідальністю його авторів.

Статьи по теме

Последние новости

Оперативна інформація станом на 08:00 13.06.2025 щодо російського вторгнення

Читать всю статью

Мы в соцсетях

Наши партнёры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

Наша цель – ваш комфорт: EA-LOGISTIC – гарантия эффективных международных грузоперевозок.