Перевізники та експерти не бачать сенсу у «поголовній» валідації транспорту без підвищення тарифу та середніх автобусів
Жорстка вимога до перевізників щодо 100-відсоткового обладнання транспорту валідаторами повинна логічно продовжитись іншими кроками: підвищенням тарифу до 15 грн, запровадженням диференційованого тарифу, заміною «Рут» на середні автобуси
Сьогодні на засіданні виконкому Полтавської міськради прийнято раніше анонсоване рішення — розривати договори на перевезення пасажирів із тими юрособами, які до 15 вересня не обладнають свій транспорт валідаторами.
«Полтавщина» опитала перевізників та експертів з приводу такої ініціативи. Думки збіглися — сама по собі валідація не покращить стан у транспортній галузі міста.
Думки перевізників
На їхню думку, немає проблем з валідацією проїзду. Реальна задача в іншому — для пасажирів немає різниці в оплаті проїзду: і карткою, і готівкою — 10 грн. Наші спікери традиційно анонімні, бо бояться репресій з боку замовника послуг.
Перевізник № 1:
— Натомість головна проблема галузі — нестача водіїв. У Полтаві до 40 машин стоять без керманичів. Тому останні почувають себе більш-менш комфортно. Якщо декого з них звільняють за маніпуляції з валідатором, то він йде до іншого перевізника, де проводить таку ж політику. Інколи перевізники беруть того самого водія-штрафника по 3-4 колу, адже інших немає. Сів за кермо тверезий — і слава Богу.
Перевізник № 2:
— Повністю погоджуюсь, що без диференційованого тарифу це виглядає танцями з бубном невідомо навколо чого. Валідатор — це грубо кажучи «залізяка», яка може на маршруті вийти з ладу. І тоді влада отримає інструмент, щоб «свого» перевізника пожаліти, а «не свого» покарати. Тому сам дедлайн без підвищення тарифу — це маячня.
Думка експерта
Транспортний блогер «Полтавщини» та представник спільноти «Транспорт Полтави» Назарій Никончук також вважає рішення половинчастим:
— Логічним завершенням такого кроку стало б підвищення проїзду до 15 грн. Пасажири з готівкою платили б 15 грн, а власники карток — 12 грн. Рішення про диференційований тариф у нас прийнято. Також немає логіки у валідації старих “Рут” без їхньої заміни на хоча б середні автобуси. Якщо підвищувати тариф, то тільки під більш комфортний транспорт. А так реальний відсоток пасажирів з транспарантними картками залишиться незмінним.
Краще б тоді місто створило базу даних про пасажирів з картками, як це зроблено у Житомирі. Там видно, скільки таких пасажирів зайшло на певній зупинці і куди вони їхали, кількість їхніх поїздок і т. д. У нас ці дані беруться в принципі «з голови».
***
Раніше міська влада готувала рішення про безкоштовний проїзд у транспорті, який не обладнаний валідаторами. Однак, передбачаючи конфлікти у салоні мікроавтобусів, влада пішла шляхом розірвання договорів із такими перевізниками.
Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»